به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۷ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۴۰۸۴۴۵

باد شدید و رعدوبرق تا جمعه مهمان پایتخت است

باد شدید و رعدوبرق تا جمعه مهمان پایتخت است
گروه جامعه: سازمان هواشناسی استان تهران با صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی اعلام کرد: سامانه تشدید ناپایداری محلی و رشد ابر‌های همرفتی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه پیش بینی می‌شود. بر اساس این گزارش، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک و تگرگ در نقاط مستعد بعدازظهر چهارشنبه در استان تهران به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات، روز پنج‌شنبه در سطح استان و روز جمعه در شمال شرق استان مورد انتظار است.

آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ از اثرات این سامانه خواهد بود.

اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در سفر‌های بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه کاره، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودرو‌ها در مناطق مسقف در این روز‌ها توصیه می‌شود.
برچسب ها: هواشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها