به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۷ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۴۰۸۴۹۵

روند نزولی نفت ادامه یافت

روند نزولی نفت ادامه یافت
گروه اقتصادی: با تشدید نگرانی‌ها پیرامون موانع پیش روی اقتصاد جهانی، قیمت نفت روز چهارشنبه به روند کاهشی ادامه داد و افزایشی که پس از وعده غافلگیرکننده عربستان سعودی برای کاهش بیشتر تولید پیدا کرده بود را از دست داد.
 
به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۴۰ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش، به ۷۵ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۵ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش، به ۷۱ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز دوشنبه پس از این که عربستان سعودی اعلام کرد تولیدش در ژوییه به میزان یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد و به ۹ میلیون بشکه در روز می‌رسد، بیش از یک درصد افزایش پیدا کرده بودند.
پریانکا ساچدوا، تحلیلگر شرکت فیلیپ نوا، در یادداشتی نوشت: ترس از رکود با داده‌های نامطلوب بیشتر و بیشتر که به کندی اقتصادی اشاره دارند. روند افزایشی قیمت نفت را محدود کرده و تمام تلاش‌های اوپک پلاس برای تقویت قیمت‌ها را تضعیف کرده است.

منابع بازار روز سه شنبه با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم اعلام کردند: ذخایر بنزین آمریکا در هفته منتهی به دوم ژوئن، حدود ۲.۴ میلیون بشکه و ذخایر سوخت‌های دیگر، حدود ۴.۵ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است.

افزایش غیرمنتظره ذخایر، نگرانی‌ها نسبت به وضعیت مصرف سوخت در بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان را برانگیخت، به‌ خصوص که تقاضای سفر در آخر هفته تعطیلات روز یادبود افزایش یافت.  در این بین، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که تولید نفت آمریکا امسال رشد سریع‌تری خواهد داشت و افزایش تقاضا در مقایسه با انتظارات قبلی، ضعیف‌تر خواهد بود.

هیرویوکی کیکوکاوا، رئیس "ان اس تریدینگ" که زیرمجموعه شرکت "نیسان سیکیوریتیز" است، گفت: بازار خبر کاهش تولید عربستان سعودی را هضم کرده است و سرمایه‌گذاران به دلیل پیش‌بینی‌ها و شاخص‌های اقتصادی مختلف در آمریکا و چین، اکنون تمایلی به خرید قراردادهای بزرگ ندارند.

آمار رسمی چین در روز چهارشنبه نشان داد که صادرات این کشور در ماه مه که تولیدکنندگان برای یافتن تقاضا در خارج از کشور تلاش می‌کردند و مصرف داخلی همچنان راکد باقی ماند، بسیار سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رفت کاهش پیدا کرد و واردات این کشور هم با سرعت کمتری نزول کرد.با این وجود، برخی تحلیلگران انتظار داشتند که کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی که بزرگترین کاهش تولید در سال‌های اخیر است، کف قیمتی برای نفت ایجاد می‌کند اما بعید به نظر می‌رسد که از افزایش قیمت پایدار در محدوده بالای ۸۰ دلار تا ۹۰ دلار در هر بشکه حمایت کند.

بر اساس گزارش رویترز، کیکوکاوا گفت: ما انتظار داریم که قیمت نفت با ورود به فصل رانندگی تابستانی در آمریکا، روند صعودی را تست کند. وی افزود: عرضه جهانی محدودتر و برنامه آمریکا برای خرید نفت برای ذخایر نفت استراتژیک، روند نزولی را محدود خواهد کرد.
برچسب ها: قیمت نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها