به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۷ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۴۰۸۵۰۱

تکلیف تیم‌های نیمه‌نهایی مشخص شد

تکلیف تیم‌های نیمه‌نهایی مشخص شد
گروه ورزشی: چهار تیم الریان قطر، الکاظمه کویت، الدحیل قطر و النجمه بحرین به نیمه نهایی جام باشگاه‌های هندبال آسیا رسیدند و سپاهان و شاملی برای جایگاه پنجم و هفتم تلاش می‌کنند. مرحله گروهی رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال آسیا با پیروزی تیم‌های النجمه، الدحیل، الریان و الکویت به پایان رسید و سپاهان اصفهان و شهید شاملی کازرون به عنوان ۲ نماینده هندبال ایران از رسیدن به جمع ۴ تیم برتر باز ماندند.
 
به این ترتیب تیم‌های سپاهان و شاملی به ترتیب برای رسیدن به جایگاه پنجم و هفتم تلاش می‌کنند.به گزارش ایسنا، سپاهانی‌های میزبان پس از شکست غیرمنتظره الکاظمه کویت برابر الریان، احتمال صعود را از دست داد و از ساعت ۱۷ روز جمعه (۱۹ خرداد ماه) برابر الکویت برای رسیدن به عنوان پنجمی به میدان می‌روند.
نیروی زمینی شهید شاملی کازرون ۲۳-۲۹ از الدحیل قطر شکست خورد و ساعت ۱۵ روز جمعه (۱۹ خرداد ماه) برابر نماینده عمان برای عنوان هفتمی تلاش می‌کند.

همچنین در آخرین مرحله دیدارهای مرحله گروهی مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا ۴ دیدار برگزار شد که طی آن تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله نیمه‌نهایی مشخص شد و در نخستین دیدار الکویت با نتیجه ۳۷-۴۱ جونیور چین را شکست داد، ، الریان قطر ۲۱-۳۵ از سد عمان گذشت و النجمه ۲۸-۴۴ تاشکند ازبکستان را درهم کوبید.

با این نتایج تیم‌های الریان و الکاظمه از گروه A و تیم‌های الدحیل و النجمه از گروه B راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند.خواجه حَصین، مربی تیم الریان پس از صعود تیمش به مرحله نیمه‌نهایی گفت: خداراشکر می‌کنم که توانستیم به مرحله بعد صعود کردیم و خودمان را برای بازی بعدی با النجمه بحرین آماده می‌کنیم.خداروشکر توانستیم بازی را ببریم و به مرحله بعدی صعود کردیم.تمام تلاشمان را می‌کنیم که به قهرمانی مسابقات دست پیدا کنیم.فقط ۲ بازی برای ما مانده و تلاش می‌کنیم قهرمان شویم.

سرمربی تیم عمان در خصوص نتایج ضعیف تیمش در این رقابت‌ها، اظهار کرد: باز هم بازی را واگذار کردیم و این به همان دلیلی بود که بازی‌های قبلی را واگذار کردیم.دروازه‌بان ما توپ‌های زیادی را از دست داد، لیگ عمان از مدت‌ها قبل تعطیل شده و ۴ ماه است که بازی‌ای انجام ندادیم و دلیل عدم نتیجه‌گیری ما این موضوع است.

مهرتاش شاملی، حامی مالی تیم شهید شاملی کازرون نیز پس از باخت شاملی از الدحیل، تصریح کرد: چهار پنج روز قبل مسابقات لیگ تمام شد و با همین وضعیت وارد این مسابقات شدیم. زمان‌بندی و برنامه فوق‌العاده ناهمگون بود.وقتی تعداد بازی‌های بین‌المللی کم است، باید به بازیکنان حق داد.

او ادامه داد: توپ های ۱۰۰ درصدی که نباید خراب شود را خراب کردیم. بازی‌های آبرومندانه‌ای به نمایش گذاشتیم ولی می‌توانست بهتر باشدشاملی همچنین با اشاره به اتفاقات عجیب بازی رقبای سپاهان و عدم صعود طلایی‌های میزبان، تاکید کرد: اتفاقات دیروز را دیدید و امروز هم شاهد ادامه آن بودیم. وقتی تیم‌ها بازی سوم را رد می‌کنند، بازیکن‌ها بی‌انگیزه می‌شوند.

امیدوار پیشنهاد داده شود که در دوره بعدی مسابقات به جای ۳ تیم، ۴ تیم از مرحله گروهی صعود کنند و بازی‌ها به‌صورت حذفی برگزار شود تا حق به حق‌دار برسد. اگر این اتفاق بیفتد شاهد رقابتی بدون تبانی خواهیم بود
مرحله نیمه نهایی پنجشنبه ۱۸ خرداد برگزار می‌شود که براساس آن الریان قطر با النجمه بحرین و الدحیل قطر با الکاظمه کویت دیدار می‌کند تا تکلیف تیم‌های راه یافته به فینال این دوره مشخص شود.

بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال باشگاه‌های مردان آسیا با حضور ۱۰ تیم به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود و دیدارهای رده‌بندی و فینال نیز شنبه، ۲۰ خردادماه در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۵ آبان برگزار می‌شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها