به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۸ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۴۰۸۶۵۳

کمک آمریکا به عراقی‌‌ها و سوری‌ها

کمک آمریکا به عراقی‌‌ها و سوری‌ها
گروه بین الملل: وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که واشنگتن نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار به مناطقی در سوریه و عراق که از دست گروه افراطی داعش آزاد شده‌اند کمک می‌کند.
آنتونی بلینکن این موضوع را در یک کنفرانس درباره مبارزه با داعش و با حضور وزیران و به میزبانی عربستان سعودی بیان کرد.
داعش دیگر هیچ منطقه‌ای را تحت کنترل نمی‌کند، اما شاخه‌های وابسته به آن هنوز حملاتی را در سراسر آفریقا، آسیا و خاورمیانه انجام می‌دهند.
 «ائتلاف جهانی برای شکست داعش» شامل بیش از ۸۰ کشور است و به هماهنگی اقدامات علیه داعش که در اوج خود کنترل بخش‌های زیادی از سوریه و عراق را در دست داشت، ادامه می دهد.
بلینکن گفت که تعهد حدود ۱۵۰ میلیون دلاری ایالات متحده بخشی از بودجه جدید بیش از ۶۰۰ میلیون دلاری است.
بلینکن «شرایط بد امنیتی و انسانی» و «نبود فرصت‌های اقتصادی» را منبع «ناامیدی شدیدی» دانست که «داعش از آن تغذیه و با استفاده از آن نیرو جذب می‌کند.» او تاکید کرد: «بنابراین ما باید به اهداف خود در زمینه ایجاد ثبات متعهد بمانیم.»
کمک‌های ایالات متحده به سوریه احتمالا از طریق گروه‌های کُرد سوریه، سازمان ملل متحد، و یا گروه‌های کمک‌رسان بین‌المللی انجام می‌شود؛ چرا که ایالات متحده و سایر کشورهای غربی تحریم‌هایی را علیه دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، اعمال می‌کنند.
بلینکن در جریان سفر دو روزه خود به عربستان یکی از میزبانان این نشست بود. او در این سفر با مقامات ارشد سعودی از جمله ولیعهد آن، محمد بن سلمان، که عملا رهبر عربستان محسوب می‌شود، دیدار و گفت‌وگو کرد. او همچنین در نشست دیگری با وزیران امور خارجه کشورهای جنوب خلیج فارس شرکت کرد.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها