به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۳:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۸ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : ۴۰۸۶۶۰

ممنوعیت استفاده از نمادهای نازی‌ها در استرالیا

ممنوعیت استفاده از نمادهای نازی‌ها در استرالیا
گروه بین الملل: استرالیا اعلام کرده که در تلاش برای سرکوب گروه‌های راست افراطی، استفاده از نمادهای نازی‌ها را در سطح کشور ممنوع خواهد کرد.
براساس این قانون جدید، نمایش عمومی نمادهای صلیب شکسته یا اس‌اس تا یک سال مجازات حبس را پی خواهد داشت.
با این حال در این قوانین، ادای سلام نازی‌ها مجازاتی در پی ندارد.
دولت می‌گوید نمادهای نازی قبلا در بسیاری از ایالت‌ها ممنوع شده‌اند، اما با اجرای این قوانین، دیگر در هیچ جا امکان نشان دادن این علائم نخواهد بود.
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که در ماه‌های اخیر فعالیت‌های گروه‌های راست افراطی در استرالیا افزایش یافته است.در ماه مارس سال جاری میلادی گروهی از نئونازی‌ها در تظاهراتی در ملبورن که توسط کیلی‌‌جی‌ کین‌مینشول برگزار می‌شد، حضور پیدا کردند و بر روی پله‌های پارلمان ویکتوریا سلام نازی‌ها را اجرا کردند.
کیلی‌‌جی‌ کین‌مینشول به مخالفت با حقوق تراجنسیتی‌ها شهرت دارد.
او پس از این تظاهرات، هرگونه ارتباط با این گروه را رد کرد، اما این واقعه، واکنش‌های زیادی در پی داشت و بسیاری خواستار تلاش‌ بیشتر برای مقابله با نمایش‌ نمادهای نازی‌ها شدند.
مارک دریفوس، دادستان کل استرالیا که این قوانین را اعلام می‌کرد، گفته است: «در استرالیا، برای نمادهایی که وحشت دوران هولوکاست را تجلیل می‌کنند، جایی وجود ندارد.»
وی افزود: «ما دیگر اجازه نخواهیم داد تا اشخاصی از نمایش و فروش اقلامی که نازی‌ها و ایدئولوژی شیطانی آنها را تجلیل می‌کند، سود ببرند.»
 دریفوس در بیانیه‌ای گفت: «این ممنوعیت شامل تجارت و نمایش عمومی پرچم‌ها، بازوبندها، تی‌شرت‌ها، نشان‌ها و انتشار نمادهای آنلاین برای ترویج ایدئولوژی نازی است».
با این حال نمایش عمومی صلیب شکسته نازی و نمادهای اس‌اس برای اهداف آکادمیک، آموزشی، هنری، ادبی، روزنامه‌نگاری یا علمی مجاز خواهد بود.
دریفوس گفت که این ممنوعیت با دقت تدوین شده تا نمایش صلیب شکسته که در برخی ادیان اهمیت معنوی دارد را در بر نگیرد.
او افزود که این قانون شامل سلام نازی‌ها نمی‌شود، زیرا می‌توان در سطح محلی با آن مقابله کرد.
ایالت‌های ویکتوریا و کوئینزلند استرالیا در اوایل سال جاری اعلام کردند که سلام نازی‌ها را ممنوع خواهند کرد.
برچسب ها: استرالیا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها