به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۸ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب : ۴۰۸۶۷۰

نیویورک نارنجی شد

نیویورک نارنجی شد
گروه بین الملل: آتش‌سوزی جنگلی در کانادا، آمریکا را نیز تحت‌الشعاع قرار داده و نیویورک را به آلوده‌ترین شهر جهان بدل کرده است. از آنجایی که آلودگی شدید هوای شهر را به رنگ نارنجی درآورده، از شهروندان خواسته شده تا در خانه بمانند.شاخص کیفیت هوای نیویورک  به ۳۴۲ رسید و از نظر آلودگی هوا، آن را به آلوده‌ترین کلانشهر جهان بدل کرد. دلیل این امر آتش‌سوزی‌های جنگلی در شرق کانادا است که سواحل شرقی آمریکا را نیز به‌شدت تحت‌الشعاع قرار داده است.
به ویژه نیویورک با آلودگی کم‌سابقه‌ای روبرو است و برای این شهر وضعیت هشدار قرمز اعلام شده است. رسانه‌های خبری پر است از تصاویر هوا و فضای نارنجی‌رنگ این کلانشهر.اداره محیط زیست ایالات متحده (EPA) هشدار داده که خطرات ناشی از آلودگی‌های شدید در شرق آمریکا متوجه بیش از ۱۰۰ میلیون شهروند در آمریکا است.
هشدارهایی که در این راستا اعلام شده، اکثر بخش‌های شمال شرق آمریکا را شامل می‌شود و همچنین مناطقی به سمت غرب تا شیکاگو و به سمت جنوب تا آتلانتا را دربرمی‌گیرد. در برخی مناطق وضعیت نارنجی و در شماری مناطق نیز وضعیت قرمز اعلام شده است.
از شهروندان به ویژه سالمندان و کودکان خواسته شده تا در خانه‌ها بمانند و از بودن در فضای بیرون خودداری کنند. در بسیاری از مناطق به مدارس گفته شده که از انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در فضای بیرون خودداری کنند.
در مناطقی که در آن‌ها وضعیت هشدار قرمز اعلام شده، همگی شهروندان فراخوانده شده‌اند تا در خانه‌های خود بمانند.
آتش‌سوزی‌های مهیب جنگلی در کانادا اکنون هفته‌هاست که ادامه دارد. این آتش‌سوزی‌ها اگر چه دلیل اصلی آلودگی‌های کنونی در شرق آمریکا هستند، اما عوامل دیگری چون تغییرات جوی و همچنین میزان تولید گاز‌های آلاینده در نیویورک نیز می‌توانند نقشی در این وضعیت داشته باشند.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها