به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۴۰۸۹۰۷
تفاوت‌هایی که از چشم میرسلیم پنهان ماند

مقایسه لندکروز ۲۰۲۲ با پژو ۲۰۶

مقایسه لندکروز ۲۰۲۲ با پژو ۲۰۶
گروه اقتصادی: چندی پیش مصاحبه‌ای از مصطفی میرسلیم، نماینده مخالف واردات خودرو در مجلس، منتشر شد که او بدون اینکه نشانه‌هایی از شوخی در کلام و ظاهرش باشد، ادعا می‌کند که «پژو ۲۰۶ با تویوتا لندکروز هیچ تفاوتی ندارد.».

به گزارش تجارت نیوز،بر این اساس، در گزارش فعلی تصمیم داریم پژو 206 تیپ 3 پانوراما که جدیدترین مدل حال حاضر در حال تولید است را با تویوتا لندکروز شش سیلندر 2022 (VXR) مقایسه کنیم. خودرویی که هر ساله با معرفی مدل جدید آن، صنعت خودروهای آفرودی دگرگون می‌شود.

مقایسه پژو 206 تیپ 3 پانوراما و تویوتا لندکروزر 2022 (VXR)
پژو ۲۰۶ پانوراما اخیرا در سبد محصولات ایران خودرو قرار گرفته که یک هاچ‌بک جمع و جور شهری به حساب می‌آید. در مقابل، تویوتا لندکروز، یک هیولای شش سیلندر تمام‌عیار است. در اینکه دو خودروی مذکور کاملا از هم‌دیگر متفاوت هستند، شکی نیست و مقایسه آن‌ها با یکدیگر چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. اما در این گزارش مقایسه‌ای بین دو محصول صورت گرفته تا مشخص شود مخالفان واردات با چه استدلال‌هایی مانع ورود خودروهای خارجی به کشور شده‌اند.

مشخصات فنی
پژو 206 تیپ 3 پانوراما از پیشرانه TU3 تیپ 2 استفاده می‌کند که قادر به تولید 75 اسب‌ بخار قدرت و 118 نیوتن‌متر گشتاور است.در مقابل تویوتا لندکروز ۲۰۲۲ از یک پیشرانه ۳.۵ لیتری شش سیلندر ۲۴ سوپاپ تویین توربو بهره می‌برد که توانایی تولید ۴۰۹ اسب‌ بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است.این خودرو با وجود ۱۵۲۵ کیلوگرم وزن بالاتر از پژو ۲۰۶ و ابعاد بسیار بزرگ‌تر، شتابی برابر با ۶.۷ ثانیه دارد که ۷.۴ ثانیه بیشتر از شتاب صفر تا ۱۰۰ پژو است.

طراحی ظاهری
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما از همان طراحی ۲۰ سال پیش ۲۰۶ های اولیه بهره می‌برد. این خودرو دارای ۳۸۳۵ میلی‌متر طول، ۱۶۵۲ میلی‌متر عرض و ۱۴۲۶ میلی‌متر ارتفاع است. همچنین رینگ‌هایی که در آن استفاده شده از نوع ۱۴ اینچی آلومینیومی است.از طرف دیگر تویوتا لندکروز در مدل ۲۰۲۲، طراحی اتاق و پلتفرم را به‌کلی دگرگون کرده است. با وجود تغییرات کامل در بدنه شاسی، ابعاد آن تفاوت آن‌چنانی با نسل‌های قبلی ندارد. به‌طوری که دارای ۴۹۸۵ میلی‌متر طول، ۱۹۸۰ میلی‌متر عرض و ۱۹۴۵ میلی‌متر ارتفاع است. رینگ‌هایی که شرکت تویوتا برای این مدل درنظر گرفته، از نوع آلومینیومی ۱۸ اینچی است.بنابراین لندکروز ۲۰۲۲ بیش از یک متر طول، ۳۳ سانتی‌متر عرض و ۵۲ سانتی‌متر ارتفاع بیشتری نسبت به پژو ۲۰۶ دارد.

طراحی داخلی
با ورود به کابین پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما، با همان داشبورد خشک و قدیمی روبه رو می‌شویم که هیچ امکانات خاص و جذابی ندارد.اما در داخل کابین تویوتا لندکروز ۲۰۲۲، اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی وسط داشبورد است. کنسول بسیار بزرگ میانی به‌همراه دکمه‌های فیزیکی (غیر لمسی)، و جنس و کیفیت ساخت کابین، شمارا به وجد می‌آورد.


آپشن‌ها و امکانات رفاهی
در بخش آپشن‌ها، خودروی ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما با وجود اینکه اخیرا معرفی شده، واقعا چیزی برای معرفی و تعریف ندارد. تنها آپشن جذاب این خودرو، می‌تواند سقف شیشه‌ای یا به اصطلاح پانارومای آن باشد.از طرفی، در لندکروز 2022 تیپ (VXR) با دریایی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی و ایمنی طرف هستیم.

از لحاظ امکانات امنیتی، کنترل کشش و پایداری، کنترل حرکت در سرازیری، رادار نقطه کور، سنسور جلو و عقب، رادار جانبی، ترمز کمکی، ایربگ‌های زانویی و جانبی جلو، ایربگ جانبی عقب و ایربگ پرده‌ای، می‌تواند این شاسی‌بلند فول سایز را به یک دژ امنیتی تبدیل کند.همچنین کروزکنترل، چراغ شور، دوربین دنده عقب، کول باکس، ورود و استارت بدون کلید، تنظیم صندلی‌های برقی به همراه گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، سقف سانروف، سیستم تهویه چهار کاناله، سیستم صوتی JBL و نمایشگر پشت صندلی، از جمله امکانات رفاهی است که می‌تواند رانندگی با لندکروز 2022 را درعین خشن بودن، به راحتی آب خوردن کند.از طرفی شاید برای‌تان سوال باشد که ۲۰۶ سقف سانروفی دارد که در لندکروز دیده نمی‌شود. اما جواب این است که خودروی آفرودی، به‌دلیل اینکه احتمال چپ شدن آن زیاد است، باید سقف و ستون محکمی داشته باشد که با سقف تمام شیشه‌ای امکان پذیر نیست.برخی از آپشن‌های این خودرو شاید نیاز به توضیح اضافی داشته باشد.

کراول کنترل: شباهت زیادی به کروز کنترل دارد و برای زمانی استفاده می‌شود که خودرو در شرایط آفرودی، گیر می‌کند. به این ترتیب، با تنظیم خودکار میزان گاز، خودرو را از آن حالت در می‌آورد.
تانک U-Turn: برای مواقعی است که فضای لازم جهت دور زدن کامل خودرو نداریم. با زدن این دکمه، خودرو بدون اینکه از موقعیت فعلی حرکت کند، به‌صورت ۱۸۰ درجه امکان دور زدن دارد.
سنسور MTS: به‌وسیله سنسورهایی که در دورتا دور خودرو به‌کار رفته، می‌تواند میزان پستی و بلندی‌های اطراف خودرو را به‎‌صورت کامل درآورد و در نمایشگر میانی، با طرح گرافیکی در اختیار راننده قرار دهد.
مقایسه قیمت پژو ۲۰۶ و تویوتا لندکروز ۲۰۲۲
قیمت بازاری پژو ۲۰۶ امروز ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ در بازار، ۵۹۲ میلیون تومان است. با احتساب نرخ روز دلار، قیمت این خودرو چیزی حدود ۱۱ هزار و ۸۴۰ دلار خواهد شد.

اما قیمت لندکروز ۲۰۲۲ در حالت پایه، ۹۹ هزار و ۸۶۶ دلار و در نسخه فول اتاق ۳۰۰، تا ۱۸۳ هزار و ۲۲۲ دلار افزایش می‌یابد.همه به‌خوبی می‌دانیم که با ۹ الی ۱۷ برابر پول بیشتر، حتما خودروی بهتری می‌توان خرید. اما اینکه با هزاران دلیل و منطق، این دو خودرو را مشابه یک‌دیگر درنظر بگیریم و روی اشتباه‌مان پافشاری داشته باشیم، اوج حماقت‌مان را به دیگران ثابت می‌کند.

۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۱۰:۴۸
جالبتر اینه که ملت 206 رو به قیمت واقعی لنگروز باید بخرند (431859)
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۱۱:۳۲
با این جمله تویوتا لندکروز تفاوتی با پژو ۲۰۶ ندارد
مدیر کارخانه تویوتا هاراکیری (خودکشی ژاپنی) کرده و کارمندان و کارگران کارخانه نامبرده سر به بیابان های ایران گذاشتن
باشد که ... (431863)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۱۳:۱۰
بابا شما چقدر ساده هستید منظور آقای میرسلیم این است که قیمت این دو خودرو با هم فرق نمی کند ، یعنی با همین پولی که در ایران ۲۰۶ می توانید بخرید ، با همین پول در تمام کشورها اعم از همسایه و دور دست می توانید تویوتا لنکروز ۲۰۲۲ بخرید؟؟!! (431869)
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۱۶:۴۶
قانون جنگل و شیر (431884)
مهدی مهاجری
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۲۳:۳۳
فاجعه ی واقعی اینجاست که مثل ایشون ها مصلحت کشور رو تعیین می کنن. و الی نظر ایشون ها که مهم نیست. (431916)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۲۱ ۱۱:۲۱
یک تلویزیون ایرانی چینی
در دوسال سه بار سوخته
الانم شده اینه دق به دیوار

ماکه راضی نیستیم از این
هزینه ها به اسم توولید ملی (431943)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها