به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۴۰۸۹۳۳

استعفای بوریس جانسون از پارلمان بریتانیا 

استعفای بوریس جانسون از پارلمان بریتانیا 
گروه بین الملل: بوریس جانسون، نخست وزیر اسبق بریتانیا و از رهبران قبلی حزب محافظه‌کار این کشور، از مقام خود به عنوان نماینده پارلمان استعفا داده است.
استعفای او در پی تکمیل گزارش یک کمیته اخلاق پارلمان درباره اظهارات او پیرامون مهمانی در دفتر نخست‌وزیری در دوران قرنطینه کرونا رخ داده است.
 جانسون متهم بود که آگاهانه درباره این مهمانی‌ها به پارلمان مطالب خلاف واقع گفته است.
مهمانی‌های دوران قرنطینه، که به «پارتی‌گیت» مشهور شد، یکی از رسوایی‌های زنجیره‌ای بود که سرانجام بوریس جانسون را به کناره‌گیری از رهبری حزب محافظه‌کار و نخست وزیری بریتانیا ناچار کرد.جانسون در متن طولانی که برای استعفا از پارلمان نوشته گفته است که درباره اینکه فکر می‌کرده مهمانی‌های دوران کرونا نقض مقررات قرنطینه نبوده «دروغ نگفته است».
او در بیانیه ای گفت: «آنها هنوز هیچ شواهدی ارائه نکرده‌اند که من آگاهانه یا بی‌خردانه مجلس عوام را گمراه کردم.»او پیشتر  یک نسخه از گزارشی که هنوز علنی نشده را دریافت کرد و گفت که این گزارش «آکنده از بی‌دقتی‌هاست و جانبدارانه.»در شواهدی که در ماه مارس به کمیته امتیازات ارائه شد  جانسون اذعان کرد که پارلمان را گمراه کره اما عمدی بودن آن را انکار کرد.
او گفت که فاصله‌گیری اجتماعی در گردهمایی‌های دانینگ استریت (دفتر نخست وزیری) در جریان مقررات کووید «بی‌عیب» نبوده است.
اما او گفت که اینها رویدادهای کاری «ضروری» بود که به گفته او مجاز بود.او تاکید کرد که دستورالعمل ها – براساس درک او – همیشه رعایت شده بود.
او با اعلام خبر استعفای خود  گفت: «من دروغ نگفتم، و بر این باورم که اعضای کمیته در باطن این را می دانند.»
برچسب ها: بريتانيا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها