به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۴۰۸۹۷۲

خانواده و دوستان عامل شکست رژیم های غذایی

خانواده و دوستان عامل شکست رژیم های غذایی
گروه علمی: اگرچه کاهش وزن یک رفتار و تصمیم شخصی است، اما داشتن گروه حمایتی مناسب می تواند تفاوت قابل توجهی را در موفقیت ایجاد کند. با این حال، مطالعات جدید نشان می دهد عامل اصلی شکست خوردن بیشتر رژیم های غذایی، خانواده و دوستان نزدیک شما هستند.

به گزارش سیناپرس، تیمی از محققان دانشگاه ساری در ایالات متحده در مطالعات جدید خود دریافتند::نزدیکان یک فرد ممکن است آگاهانه یا نا آگاهانه تلاش کنند تا رژیم غذایی شما را به هم ریخته و شما را در خوردن غذا با خود همراه کنند. برای نمونه بسیاری از ما این تجربه را داریم که رژیم غذایی خاصی را با هدف لاغری دنبال کرده و مثلا برای ناهار باید یک تکه سینه مرغ آب پز شده را بخوریم اما مادر خانه ماکارانی و ته دیگ سیب زمینی آماده کرده و شما را ترغیب می کند که با یکبار خوردن غذای خانه اتفاقی نمی افتد. شما ناگهان خود را در شرایطی می بینید که یک بشقاب بزرگ ماکارانی چرب و سیب زمینی نوش جان کرده و رژیم غذایی خود را به هم زده اید.

به طور خاص، محققان در این مطالعات دریافتند:رفتارهای اطرافیان یک فرد دارای رژیم غذایی همراه با خرابکاری، نا امید کردن، مسخره کردن مواد غذایی سالم و ایجاد موانعی که افراد را از دنبال کردن رژیم باز می ‌دارد، بر اعتماد به نفس و سطح عزت نفس افراد نیز تأثیر منفی می‌ گذارد.

باید توجه داشت که کاهش وزن اغلب منجر به تغییر در شرایط زندگی شده و از ایجاد اعتماد به نفس بیشتر در افراد تا تغییر در پویایی های اجتماعی در روابطشان موثر است. به گزارش سیناپرس، متاسفانه بسیاری از افراد از این تغییرات استقبال نکرده و ممکن است آگاهانه یا ناخودآگاه سعی کنند تلاش ‌های یک فرد برای کاهش وزن را از مسیر درست خارج کنند تا همه چیز به همان شکلی که هستند حفظ شود.

به همین دلیل توصیه می شود در مطالعات آتی، خانواده و دوستان یک فرد درگیر با رژیم غذایی را هدف قرار داده و به آنها کمک کرد تا حمایت بیشتری از اطرافیان خود دریافت کنند.

 تاکنون مطالعات متعددی نشان داده ‌است، خانواده، دوستان و شرکای زندگی افراد می ‌توانند به کسانی که در رژیم های کاهش وزن هستند کمک کنند تا با رفتاری که آن ها را در مسیر اهداف مدیریت وزن خود نگه نمی ‌دارند، همراه شوند. در این میان اعضای خانواده اغلب به دلیل علاقه می توانند سعی کنند به اندازه ای که می توانند به شما غذا بدهند. این عمل در واقع اغلب با نیت خوب انجام می شود، اما می تواند برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند یا زمانی که کسی گرسنه نیست مضر باشد.

به طور کلی، محققان نتیجه می‌گیرد که خانواده و عزیزان اغلب نمی ‌خواهند شما را از رسیدن به اهدافتان باز دارند، اما برخی رفتار ها می‌ توانند حتی اگر همراه با بهترین نیت ‌ها باشند، شما را از کاهش وزن باز می دارند.

پروفسور اوگدن سرپرست این تیم مطالعاتی و استاد دانشگاه ساری در این رابطه می گوید: افراد به دلایل متعددی به دنبال کاهش وزن هستند، خواه به خاطر سلامت کلی خود یا برای داشتن احساس بهتر در مورد خودشان. در این میان حمایت دوستان و خانواده می ‌تواند ابزار ارزشمندی برای کمک به افراد برای دستیابی به اهدافشان باشد، اما گاهی اوقات نزدیک‌ ترین افراد ما تلاش ‌هایمان را با وسوسه کردن به خوردن غذای ناسالم خنثی می ‌کنند یا به عنوان مانعی برای کمک به دستیابی به یک سبک زندگی سالم ‌تر عمل می ‌کنند.
برچسب ها: رژيم غذايي
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها