به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۴۰۹۰۲۲

۳۷ مورد اتهامات فدرال علیه ترامپ

۳۷ مورد اتهامات فدرال علیه ترامپ
گروه بین الملل: دونالد ترامپ در سطح فدرال در ۳۷ مورد متهم شده است. این اتهامات مواردی را شامل می‌شود که اگر از سوی دادگاه تأیید شوند، حکم آن تا ۱۰ سال حبس است. گفته می‌شود که ترامپ برخی اسناد را از جمله در حمام انبار کرده بوده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در رابطه با انتقال صدها سند محرمانه از جمله فایل‌های مربوط به طرح‌های نظامی ایالات متحده و همچنین اسرار اتمی با اتهامات فدارال مواجه شده است. این نخستین بار است که یک رئیس‌جمهور آمریکا در سطح فدرال مورد اتهام قرار می‌گیرد.
کیفرخواستی ۴۹ صفحه‌ای که اکنون علیه ترامپ منتشر شده، ۳۷ مورد را در بر می‌گیرد. سنگینی برخی اتهامات تا اندازه‌ای است که اگر او محکوم شود، تا ۱۰ سال حبس انتظار او را می‌کشد.
توطئه، جلوگیری از تحقیقات و دروغ گفتن به بازرسان و انتقال و نگهداری اسناد محرمانه در ملک شخصی‌اش از جمله این اتهامات هستند. ترامپ این اتهامات و هرگونه اقدام غیرقانونی در این ارتباط را رده کرده است.هواداران ترامپ مدعی هستند، تشکیل این پرونده و بحث‌های مربوط به آن با نیت بدنام کردن و جلوگیری از ورود مجدد او به کاخ سفید است. ترامپ نوامبر سال ۲۰۲۲ رسما اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کاندیدا خواهد شد.اتهامات مجموعا در هفت مقوله دسته‌بندی شده‌اند. قوانین جاسوسی در آمریکا موردی را شامل می‌شود که مربوط به نگهداری عمدی اسناد و اطلاعات مربوط به دفاع ملی آمریکا است. کسانی که بر اساس این قوانین مجرم شناخته می‌شوند، می‌توانند تا به ۱۰ سال حبس محکوم شوند.
به گفته دادستان‌ها ترامپ هنگام ترک کاخ سفید حدود ۳۰۰ سند و فایل محرمانه را به ویلای شخصی‌اش مارالاگو در فلوریدا منتقل کرد که همچنین محل یک باشگاه خصوصی گلف متعلق به او است.
طبق کیفرخواست اسناد طبقه‌بندی‌شده‌ای که ترامپ در ویلای خود در جعبه‌هایی نگهداری می‌کرده، از جمله حاوی این مضامین و اطلاعات محرمانه بوده است: برنامه اتمی آمریکا، قابلیت‌های دفاعی و تسلیحاتی آمریکا و کشورهای دیگر و طرح‌هایی برای واکنش تلافی‌جویانه احتمالی در صورت حمله‌ای خارجی.
در کیفرخواست آمده است که ترامپ جعبه‌های حاوی اسناد محرمانه و اطلاعات سری را در نقاط مختلفی در ملک شخصی خود در مارالاگو نگهداری می‌کرده است، از جمله در یک سالن رقص، در یک حمام و دستشویی، در یک دفتر، در اتاق خواب خود و در یک انبار.
عکس‌هایی که در این ارتباط گرفته شده‌اند، به کیفرخواست ضمیمه شده است. ترامپ همچنین متهم شده است که در دو مورد اسناد محرمانه را به دیگران نشان داده است؛ افرادی دیگر که به‌دلایل امنیتی اجازه مشاهده این اسناد را نداشته‌اند.
یکی از این اسناد محرمانه که به ژوئن ۲۰۲۰ برمی‌گردد حاوی اطلاعاتی در باره قابلیت‌‌های هسته‌ای یک کشور دیگر است.
علیه والت نائوتا، دستیار شخصی ترامپ نیز اتهاماتی طرح و تنظیم شده است. نائؤتا که زمانی در کاخ سفید تحت ریاست‌جمهوری ترامپ اشتغال داشت، به انتقال این اسناد و فایل‌ها برای پنهان کردن آنها از چشم اف‌بی‌آی متهم شده است.جک اسمیت، بازرس ویژه که مسئولیت تحقیق و رسیدگی به این پرونده را برعهده دارد، در کنفرانسی خبری گفت که رسیدگی دادگاهی به این پرونده سریع انجام خواهد شد.

 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها