به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۴۰۹۰۴۱

خالق «سه‌گانه نیویورک» از سرطان رنج می‌برد

خالق «سه‌گانه نیویورک» از سرطان رنج می‌برد
گروه فرهنگی:همسر پل آستر نویسنده آمریکایی از ابتدای همسرش به سرطان و رنج وی از این‌بیماری خبر داد. سیری هاستوت نویسنده آمریکایی و همسر پل آستر، خبر داد این‌نویسنده به سرطان مبتلا شده است.پل آستر، نویسنده آمریکایی، که رمان‌هایش درباره شخصیت‌های متفاوت برایش شهرت به ارمغان آورد، مدتی است از سرطان رنج می‌برد.
 
سیری هاستوت در مطلب کوتاهی در این‌باره نوشته است: در ماه دسامبر و پس از اینکه چندین ماه همسرم بیمار بود، متوجه شدیم به سرطان مبتلا شده است. من اکنون در مکانی زندگی می‌کنم که به آن «سرزمین سرطان» می‌گویند و بسیاری از مردم از مرزهای آن عبور کرده‌اند؛ یا به این دلیل که خودشان مبتلا بوده‌اند یا به این دلیل که به کسی، پدر یا مادر، فرزند، همسر یا دوستی که سرطان دارد عشق می‌ورزند.

آستر بیش از ۳۰ کتاب نوشته که به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده‌اند. او سال ۱۹۸۲ با «اختراع انزوا» خاطرات دلخراش پدرش به شهرت رسید. وی پس از آن با «سه‌گانه نیویورک» کارش را دنبال کرد که برداشتی متفاوت از ژانر پلیسی بود.

هاستوت که مشخص نکرد پل آستر به چه سرطانی مبتلا شده افزود: زندگی با کسی که سرطان دارد و تحت بمباران شیمی درمانی و ایمونوتراپی قرار می‌گیرد، یک ماجراجویی در صمیمیت و جدایی است. راه رفتن روی این طناب همیشه آسان نیست...

پل آستر ۷۶ ساله چند ماه پیش و در آغاز سال ۲۰۲۳ جدیدترین کتابش را با عنوان «ملت حمام خون» منتشر کرد که درباره خشونت مسلحانه در آمریکاست و در رده کتاب‌های غیرداستانی وی جای می‌گیرد. آخرین رمانی که از آستر منتشر شده بود در سال ۲۰۱۷ با عنوان «۴۳۲۱» بود که به فهرست نهایی جایزه بوکر هم راه یافت. مانند بسیاری از آثار وی، آن کتاب هم به نوعی زندگینامه خودنوشت آستر با تصور کردن آن در ۴ طرح مختلف از زندگی‌هایی بود که وی می‌توانست داشته باشد.
برچسب ها: پل استر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها