به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۴۰۹۰۶۰

ثبت ۸ زمین‌لرزه در استان کرمانشاه

ثبت ۸ زمین‌لرزه در استان کرمانشاه
گروه جامعه: در هفته گذشته کرمانشاه با ۸ زمین‌لرزه بین ۲.۵ تا ۴.۸ ریشتری لرزید؛ ضمن آنکه سرخس استان خراسان رضوی زلزله ای به بزرگای ۴.۷ و شوقان استان خراسان شمالی نیز با زلزله ای به بزرگای ۴ ریشتر را تجربه کردند.
 
به گزارش ایسنا، در هفته گذشته خوی استان آذربایجان غربی با زلزله‌هایی به بزرگای ۲.۵ و ۳ ریشتر لرزید.
همچنین استان کرمانشاه چندین زمین‌لرزه را تجربه کرد و وقوع زلزله‌ ۲.۸ در قصر شیرین و زلزله‌های ۴.۸، ۴.۱ و ۲.۵ ریشتری، دو زلزله به بزرگای  ریشتر۲.۸ و دو زلزله به بزرگای ۲.۹ در گهواره این استان از جمله زمین‌لرزه های استان کرمانشاه به شمار می‌رود.علاوه بر اینها، سرخس استان خراسان رضوی زلزله ای به بزرگای ۴.۷، شوقان استان خراسان شمالی نیز با زلزله ای به بزرگای ۴، خشت استان فارس زلزله ای به بزرگای ۳.۸ و مورموری استان ایلام زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳.۷ را تجربه کردند.

جزئیات زمینلرزه های هفته گذشته به این شرح است:
شنبه ۱۳ خرداد
در دوبرجی استان فارس، زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۱ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۲۱ کیلومتری دوبرجی، ۳۲ کیلومتری رستاق و ۴۱ کیلومتری مزایجان این استان بوده است.سرخس استان خراسان رضوی نیز زلزله ای به بزرگای ۴.۷ در عمق ۱۲ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۵۱ کیلومتری سرخس، ۱۰۳ کیلومتری صالح آباد و ۱۰۸ کیلومتری ترکمنستان به ثبت رسید.

در طبس استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵ و در کاظم آباد استان کرمان زلزله ۲.۵، رخ داد.شوقان استان خراسان شمالی نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۴ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۱۹ کیلومتری شوقان، ۲۵ کیلومتری سنخواست و ۲۵ کیلومتری قاضی این استان گزارش شد.وقوع زلزله ۲.۶ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

یکشنبه ۱۴ خرداد
در گلباف استان کرمان زلزله ۲.۹، در شنبه استان بوشهر زلزله ۲.۸، در مسجد سلیمان استان خوزستان زلزله ۲.۹، در حاجی آباد استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۶، در بابامنیر استان فارس زلزله ۲.۷،در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۸،در کوخرد استان هرمزگان زلزله ۲.۸، در گلباف استان کرمان زلزله ۲.۶ و در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

گهواره استان کرمانشاه با دو زلزله به بزرگای ۴.۸ در عمق ۹ کیلومتری زمین و زلزله ۴.۱ ریشتری در عمق ۸ کیلومتری زمین لرزید و رومرکز این زمین‌لرزه در ۴ کیلومتری گهواره، ۱۸ کیلومتری کرند، ۲۴ کیلومتری اسلام آباد غرب این استان بوده است. وقوع زلزله ۲.۵ ریشتری،دو زلزله به بزرگای ۲.۸ و دو زلزله به بزرگای ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه ای این منطقه بوده است.

حسینیه استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۴ کیلومتری زمین را تجربه کرد و رومرکز این رخداد لرزه ای در ۶ کیلومتری حسینیه، ۳۲ کیلومتری اندیمشک و ۴۲ کیلومتری دزفول این استان بوده است.الیگودرز استان لرستان با زلزله ای به بزرگای ۳.۲ درعمق ۸ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۲۱ کیلومتری الیگودرز، ۲۳ کیلومتری ازنا و ۳۳ کیلومتری شول آباد این استان گزارش شد.

دوشنبه ۱۶ خرداد
در راور استان کرمان زلزله ۲.۹، در کنارتخته استان فارس زلزله ۲.۷، در خانه زنیان استان فارس دو زلزله ۲.۶ و ۲.۶ به ثبت رسید.در این روز هنمچنین، خشت استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۱ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه ای در ۱۲ کیلومتری خشت و ۱۶ کیلومتری کنار تخته استان فارس و ۲۴ کیلومتری وحدتیه استان بوشهر بوده است. وقوع زلزله ۳.۵ در عمق ۱۲ کیلومتری زمین از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

سه شنبه ۱۶ خرداد
در گندمان استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۸، در گلباف استان کرمان زلزله ۲.۸ و در عنبرآباد استان کرمان زلزله ۲.۸، رخ داد.مورموری استان ایلام نیز در این روز زمین‌لرزه ای به بزرگای ۳.۷ درعمق ۱۰ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه ای در ۵ کیلومتری مورموری، ۲۱ کیلومتری سراب باغ و ۳۲ کیلومتری موسیان این استان گزارش شد.

چهارشنبه ۱۷ خرداد
در نکا استان مازندران زلزله ۲.۷ و در ایواوغلی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵ رخ داد.ساغند استان یزد نیز زلزله ای به بزرگای ۳.۱ را تجربه کرد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۳ کیلومتری ساغند، ۶۰ کیلومتری رباط  پشت بادام و ۷۷ کیلومتری خرانق این استان به ثبت رسید.

پنج شنبه ۱۸ خرداد
خوی استان آذربایجان غربی با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۸ کیلومتری زمین لرزید و رومرکز آن در ۱۰ کیلومتری خوی، ۳۳ کیلومتری سلماس و ۳۸ کیلومتری تازه شهر این استان گزارش شد.در دوگنبدان استان کردستان زلزله ۲.۵ و کامیاران استان کردستان زلزله ۲.۵ رخ داد.
برچسب ها: زلزله
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها