به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۴۰۹۰۶۹

بازیابی اعتماد عمومی بسیار سخت است

بازیابی اعتماد عمومی بسیار سخت است
گروه سیاسی: محمود صادقی نماینده سابق تهران در مجلس با روزنامه اعتماد از  ضرورت‌های اصلاحی برای افزایش مشارکت در انتخابات صحبت کرد. 
به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:
مردم باید انتخابات را به عنوان بستری برای اعمال حق خود و تحقق مطالبات خود ببینند، نه فقط آنکه در راستای عمل به تکلیف سیاسی و اجتماعی، مردم وادار به حضور در انتخابات شوند. برای این منظور لازم است زیرساخت‌های حقوقی انتخابات اصلاح شود. به خصوص نظارت فراقانونی شورای نگهبان در امر انتخابات، ‌باید کنار گذاشته شود تا هر نهاد ذی‌ربطی کار خود را بکند.
اینکه با فشار مردم در شب انتخابات تصمیم گرفته شود که برخی افراد و چهره‌ها را تایید صلاحیت کنند، کافی نیست. مردم باید علایم این تغییر را از همین امروز مشاهده کنند تا فرصت تصمیم‌گیری داشته باشند.
جایگاه مجلس رفته رفته و دوره به دوره از جایگاه بایسته خود به عنوان یکی از ارکان اصلی قوای سه‌گانه فروکاسته شده و عملا تحت‌الشعاع نهادهای دیگری چون شورای نگهبان و اخیرا مجمع تشخیص و...قرار گرفته است.
در شرایطی که مردم اعتماد خود را از دست داده‌اند و اعتنا و اعتماد خود به نظام انتخاباتی را از دست داده‌اند، حتی اگر گروه‌های سیاسی بخواهند، نمی‌توانند معجزه کنند، بسیار دشوار است که اعتماد از دست رفته مردم، دوباره جلب شود.
روند افزایش مشارکت‌ها به صورت تدریجی باید جلب شود، توجه بخشی از افکار عمومی در انتخابات مجلس و گروه دیگر را باید در آوردگاه‌های آینده مثل انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم و ...جلب کرد. این امر نیازمند اصلاحات فوری و زیربنایی در نظام انتخاباتی و سیستم تصمیم‌سازی‌های کشور است.
بازیابی اعتماد عمومی در شرایط حاضر بسیار سخت است و سیستم برای جلب‌ توجه افکار عمومی کار دشواری را در پیش دارد.
 
برچسب ها: انتخابات

۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۲۱:۲۵
قطعا اصلاح طلبان و اصولگرایان بدانند مشارکت مردم در انتخابات با آمدن ژنرالهای آنها نیز بسیار اندک خواهد بود جو نا امیدی و بی تدبیری که در طول سالها بر مردم تحمیل شده به راحتی قابل بازگست نیست .تحولات اساسی در عمل و با نیروها ودافکار جدید شاید اندکی باعث تشویق مردم شود . (431903)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها