به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب : ۴۰۹۰۹۸

 کمک نظامی کانادا به اوکراین 

 کمک نظامی کانادا به اوکراین 
گروه بین الملل: نخست وزیر کانادا  در سفری اعلام نشده وارد کی‌یف شد.
 آندری ملنیک، معاون وزیر خارجه اوکراین گفت: جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا به همراه کریستیا فریلند معاونش وارد کی‌یف شده است.ملنیک در توییتی نوشت: نخست وزیر جاستین ترودو به اوکراین خوش آمدید.
این دومین سفر ترودو به اوکراین از زمان آغاز درگیری است.
ترودو در یک مکان یادبود در مرکز کی‌یف به سربازان اوکراینی که از سال ۲۰۱۴ در جنگ با نیروهای طرفدار روسیه کشته شده‌اند، ادای احترام کرد.کانادا، عضو ناتو، که یکی از بزرگترین جامعه مهاجران اوکراینی در جهان را دارد، کمک های نظامی و مالی به اوکراین ارائه کرده است.
نخست وزیر کانادا در جریان سفرش به کی‌یف از اختصاص ۳۷۵ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین خبر داد.
به گفته ترودو، کانادا با آموزش خلبانان جنگنده اوکراینی در تلاش‌های بین المللی علیه روسیه شرکت خواهد کرد.در همین حال رئیس جمهور اوکراین تصریح کرد که اعلام نمی‌کند ضدحمله در چه مرحله‌ای است.
 ولودیمیر زلنسکی،  در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جاستین ترودو، گفت: من با ترودو در مورد وضعیت جبهه‌های جنوبی، به‌ویژه در مورد نیروگاه‌های اوکراین صحبت کردم و ما به توافق در مورد جنگنده‌ها نزدیک هستیم. وی خاطرنشان کرد: من با ترودو در مورد آسیب‌های ناشی از حمله روسیه به کشورمان صحبت کردم و ما با هم کار خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که ناتو قادر به مقابله با چالش های عظیمی است که با آن روبرو هستیم.
 وی تصریح کرد که "ضد حمله پابرجا است و من اعلام نمی کنم که اکنون در چه مرحله ای است."
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها