به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۷ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۴۰۹۹۳
ديدار چهارم فينال ليگ برتر بسکتبال

پتروشيمي به يک قدمي قهرماني رسيد

گروه ورزشي: بازي چهارم فينال ليگ برتر بسکتبال به سود پتروشيمي بندر امام به پايان رسيد و همزمان، کميته انضباطي فدراسيون بسکتبال راي خود را در مورد اتفاقات ديدار مهرام و پتروشيمي در فينال ليگ بسکتبال اعلام کرد.
پتروشيمي به يک قدمي قهرماني رسيد
بازي چهارم فينال ليگ برتر بسکتبال در حالي از ساعت 17 امروز (سه‌شنبه) در سالن بسکتبال آزادي آغاز شد که تماشاگران تيم پتروشيمي بندر امام محتاط‌تر از بازي قبل در سالن حاضر شده بودند.
تيم بسکتبال مهرام با توجه به پيروزي روز گذشته (دوشنبه) با روحيه‌تر در ميدان حضور يافته بود و مي‌خواست با کسب دومين پيروزي، همه چيز را تساوي بکشاند. مهرامي‌ها 2 بازي اول فينال را به پتروشيمي بندر امام باخته‌اند.

با اين حال، شاگردان مهران حاتمي بازي را بهتر شروع کردند و در کوارتر اول 18 بر 16 به پيروزي رسيدند. در کوارتر دوم، مهرام به خودش آمد و توانست با يک امتياز اختلاف و با نتيجه 22 بر 21 برنده شود. در کوارتر سوم، مهرام تيم برتر ميدان بود و با تکيه بر بازيکناني مثل حامد حدادي، صمد نيکخواه و اوشين ساهاکيان توانست 24 بر 17 برنده شود.

در کوارتر چهارم اما مهرام با وجودي که به پيروزي در اين بازي احتياج داشت اما پتروشيمي جريان بازي را به دست گرفت. ديدار چهارم فينال با اختلاف يک يا دو امتياز تا ثانيه‌هاي پاياني پيش رفت. در فاصله 33 ثانيه به پايان بازي، نتيجه 78 بر 77 به سود پتروشيمي بود. بازي با همين نتيجه به پايان رسيد تا پتروشيمي يک گام تا قهرماني در ليگ برتر فاصله داشته باشد.
صمد نيکخواه بهرامي 28 امتياز و 7 ريباند و حامد حدادي 17 امتياز و 6 ريباند براي مهرام کسب کردند. براي پتروشيمي هم جاناتان گيبسون 31 امتياز و نژاد سينانوويچ 24 اميتاز و 13 ريباند کسب کردند.

برنامه بازي‌هاي بعدي فينال به شرح زير است:
بازي پنجم: جمعه 19 ارديبهشت به ميزباني پتروشيمي بندرامام - بدون تماشاگر
بازي ششم: دوشنبه 22 ارديبهشت به ميزباني مهرام در تهران - بدون تماشاگر (در صورت نياز)
بازي هفتم: پنج‌شنبه 25 ارديبهشت به ميزباني پتروشيمي بندرامام (در صورت نياز)

احکام انضباطي ديدار مهرام و پتروشيمي
به نقل از سايت فدراسيون بسکتبال، کميته انضباطي متشکل از نمايندگان اداره حقوقي، دفتر ارزشيابي و شکايات، دفتر امور مشترک فدراسيون‌ها و باشگاه‌ها وزارت ورزش و جوانان و اعضاي اصلي تشکيل گرديد، بنا به تشخيص و تائيد اعضاي فوق الذکربر اساس اتفاقات بازي مهرام و پتروشيمي بندر امام در ديدار سوم فينال احکام کميته انضباطي زير را صادر کرد:

1- تيم بسکتبال پتروشيمي بندرامام به لحاظ تخلفات عديده تماشاچيان که در مسابقه بين تيم‌هاي پتروشيمي بندرامام و مهرام تهران منجر به قطع مسابقه و پرتاب آجر، سنج ، طبل و ساير اشياء به داخل زمين مسابقه گرديده است. با توجه به آئين نامه انضباطي و مصوبه سازمان ليگ و اساسنامه سازمان ليگ تيم پتروشيمي بندرامام را به پرداخت مبلغ يکصد ميليون ريال جريمه نقدي تنبيه مي‌کند و کميته در خصوص مسابقات پنجم و ششم دو تيم مقرر مي‌دارد هر دو مسابقه بدون حضور تماشاچيان انجام و راجع به مسابقه هفتم در صورت نياز به آن سازمان ليگ نسبت به مکان برگزاري و شرايط آن اتخاذ تصميم خواهد کرد.

2- با توجه به وقايع اخير از سوي تماشاچيان تيم‌ها که دور از شان ورزش به ويژه ورزش بسکتبال است. از اين تاريخ به بعد به هيچ وجه تماشاچيان علاقمند به ورزش بسکتبال جهت تشويق تيم مورد علاقه خود مجاز به استفاده از طبل، شيپور، سنج و ادوات مشابه در سالن‌هاي ورزشي مسابقات بسکتبال نخواهند بود.

3- محمد صمد نيکخواه بهرامي بازيکن تيم مهرام تهران تاکيد فرمائيد از انجام حرکات غير ورزشي خودداري و درصورت تکرار در اين خصوص اقدام خواهد شد.

4- مهدي کامراني بازيکن تيم پتروشيمي بندرامام به علت اعتراض و بکار بردن الفاظ رکيک نسبت به داوران و با توجه به سابقه قبلي به پرداخت مبلغ پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي تنبيه گرديده و در صورت تکرار تخلف از حضور در مسابقات ليگ فصل جاري محروم خواهد شد. ديدار دو تيم روز گذشته با اتفاقات ناخوشايندي همراه بود و به دليل رفتار تماشاگران مسابقه دقايقي متوقف شد.