به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۷ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۴۱۱۰۴
حاشیه های تجمع بدون مجوز حجاب در میدان فاطمی

زنان دلواپس با اتوبوس به تجمع آورده شدند!

گروه سياسي: با وجود اعلام رسمی فرمانداری و استانداری تهران مبنی بر صادر نشدن مجوز برای تجمع مقابل وزارت کشور، بیش از هزار تن با حضور در ضلع شمال غربی میدان فاطمی به تجمع و شعار پرداختند و سپس به سوی میدان ولی عصر(عج) به راهپیمایی پرداختند.
به گزارش خبرگزاري آنا، در این تجمع بیانیه ای خوانده شد، اما در حالی که تصور می شد افراد با آگاهی از بدون مجوز بودن تجمع باز گردند، چندین دستگاه اتوبوس و مینی بوس، در حال خالی کردن افراد برای حضور در تجمع بودند. این افراد که چند صد زن و مرد بودند، برخی دست نوشته ها را در دست گرفته اند و با حضور آنها ضلع شمالی میدان فاطمی تقریبا مسدود شد و ترافیک شدیدی در خیابان فاطمی و بزرگراه شهید گمنام به وجود آمده است.

حضور ماموران نیروی انتظامی در محل بسیار کم‌رنگ گزارش شده، اما حسین الله کرم از اعضای گروه موسوم به انصار حزب‌الله، نیز در جمع حاضر بود و صحبت‌هایی با سردار ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران کرد. به گزارش خبرنگار آنا برخی حاضران شعارهایی چون "حجاب همسرت کو، ای مرد غیرتت کو؟" و "حجاب هر جامعه، پیروی از فاطمه" سر می‌دادند.

گفتنی است اکثر اعلامیه‌ها و پیامک‌های تجمع "حجاب و عفاف" بدون امضا منتشر شده و برخی طلاب حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی را برگزارکننده تجمع در اعتراض به وضعیت حجاب دانسته‌اند، اما فرمانداری و استانداری در مصاحبه و بیانیه‌هایی تاکید کردند که این تجمع مجوز ندارد. حدود ساعت 17، شماری از تجمع‌کنندگان به سمت میدان ولی عصر سرازیر شده و در قسمت خط ویژه این خیابان، راهپیمایی کردند.
برخی عابرین با مشاهده این جمع، کنار می‌رفتند، برخی بی تفاوت بودند و برخی لبخند می‌زدند!