کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تجمع عظيم 1000 نفره! هواداران احمدي‌نژاد مجوز نداشت

تجمعی در اعتراض به هشت سال سکوت!

18 ارديبهشت 1393 ساعت 8:16

گروه سياسي: در حاليكه خبرگزاری فارس، اعلام کرده بود که قرار است روز چهارشنبه تجمع "عظیمی"! در میدان فاطمی تهران علیه بدحجابی برگزار شود و تبلیغات گسترده‌ای نیز برای این تجمع صورت گرفته و بنرهای آن در شهر پخش شده بود، میزان «عظمت»!! این تجمع غير قانوني و بدون مجوز، حضور حدود 1000 نفر از هواداران احمدی‌نژاد كه به نوشته برخي خبرگزاري‌ها، اغلب زنان اين تجمع با اتوبوس به محل آورده شده بودند، و همچنين با حضور حسین الله‌کرم (از سران حزب الله) و فرج‌الله سلحشور برگزار شد.


روزنامه اعتماد در گزارش اين تجمع نوشت: اين هفته، هفته «جبهه پايداری» بود. برای دولت ويژه‌برنامه دارند. هفته را با تجمع دلواپسی شروع کردند و با تجمع اعتراضی به پايان می‌برند. وعده‌شان امروز ساعت ۱۶ ميدان فاطمی است. می‌خواهند در اعتراض به بدحجابی تجمع کنند؛ تجمعاتی که هشت سال به فکرشان خطور نکرده بود.

رييس دولت قبل مقابل ۲۹۰ نماينده مجلس ايستاد و مبارزه با بدحجابی را به سخره گرفت اما آن روزها اصلا به فکرشان هم نرسيد که بروند مقابل وزارت کشور تجمع کنند. جلوی سوال‌کنندگان از رييس دولت قبل را هم که به دنبال علت تعلل دولت در مبارزه با بدحجابی بودند می‌گرفتند و طرح اين‌گونه سوالات را به مصلحت نمی‌دانستند.


در تجمع ديروز، گردشگران اروپایی "بدحجاب" از زنان محجبه عکس مي‌گرفتند!
خودشان در گوشه و کنار می‌گفتند که دولت احمدی‌نژاد اعتقادی به مبارزه با بدحجابی ندارد اما حالا سکوت را شکسته‌اند. می‌خواهند تجمع کنند و دغدغه و دلواپسی‌شان شده است «بدحجابی». تجمع به همت «حوزه علميه آيت‌الله ايروانی» قرار است برگزار شود. مدرسه علميه‌يی که ارادت خاصی به جبهه پايداری دارد. حالا برنامه اين هفته مخالفان دولت، تجمع عليه بدحجابی است.

می‌خواهند جمع شوند، شعار دهند و انتقاد کنند از دولت هشت ماهه‌يی که به اندازه هشت سال احمدی‌نژاد و حتی بيشتر انتقاد شده است. حالا ديگر از جناح موافق دولت به جناح مخالف دولت تبديل شده‌اند و انتقاد جايز است. برنامه‌ريزی گسترده دارند. تا حالا هر هفت روز دولت روحانی بحران داشته باشد و دريغ از بخشيدن يک حواس جمع به دولتمردان برای حل مشکلاتی که سکوت همين دل نگرانان به ارمغان آورده است. درست در روزهايی که اصلاح‌طلبان برای گرفتن مجوز يک همايش با سختی‌های متعددی روبه‌رو هستند، پايداری‌ها به راحتی آب خوردن همايش، تجمع، سخنرانی و ميزگرد برگزار می‌کنند.

تجمعی در اعتراض به هشت سال سکوت

خبر تجمع را اما خبرگزاری فارس منتشر کرده و بنرهای آن نيز در سطح شهر توزيع شده است. بنا به اين خبر قرار است تجمع عظيمی در ميدان فاطمی تهران عليه بدحجابی برگزار شود؛ تجمعی که می‌گويند يک‌باره به فکرش نيفتاده‌اند و يک سال برای گرفتن مجوز آن دوندگی کرده‌اند، نکته‌يی که نشان می‌دهد دولت سابق حتی اجازه تجمع به حاميانش را هم نداده است. تجمع اما مبهم است. يک‌بار خبر از لغوش می‌آيد و کمی بعد خبر از برگزاری‌اش. برايش اما تبليغات گسترده‌يی شده است تا اين همايش پرشور باشد.

در کامنت‌های اين خبر برخی اعلام کرده‌اند که مسوولان بسيج تهران اين اجتماع را تاييد نکرده‌اند. آخرين بار چنين تجمعی در سال ۸۵ و مقابل مجلس شورای اسلامی صورت گرفته بود اما اين‌بار نوع تبليغات نشان می‌دهد که اين تجمع متفاوت از تجمع‌های ديگر است. برايش مجوز گرفته‌اند، تبليغات کرده‌اند و برنامه‌ريزی. نکته اينجاست که چرا چنين تجمعاتی در دولتی که به هر شکل مبارزه با بدحجابی را به سخره می‌گرفت صورت نگرفت؟ آيا حسن روحانی که اين روزها با حجم انبوهی از مشکلات روبه‌رو است بايد پاسخگوی اين مساله نيز باشد؟

تجمع شاکيانی که تا ديروز حامی بودند

۲۴ اسفند سال ۹۰ اما روز به ياد ماندنی‌ای برای اصولگرايان حامی احمدی‌نژاد بود که ظاهرا آن روز را تا اندازه‌يی از ياد برده‌اند. جلسه سوال نمايندگان از محمود احمدی‌نژاد که پس از سال‌ها بی‌اعتنايی به صحن علنی مجلس آمده بود آنقدر پاسخ‌های عجيبی داشت که ظاهرا منتقدان امروز که تا ديروز حامی همان فرد بودند آن اظهارات را از ياد بردند. يکی از محورهای سوال از رييس‌جمهور موضوع بی‌توجهی دولت‌های نهم و دهم به بدحجابی بود. احمدی‌نژاد در اين جلسه گفت: کار فرهنگی با بگير و ببند نمی‌شود، آيا اين سخن بد است، اينقدر به دخترها و پسرها گير سه‌پيچ ندهيم. اينها فرزندان خودمان هستند، ‌بايد به اين جوان‌ها احترام گذاشت. همين‌ها بودند که در دوران دفاع مقدس جنگ را اداره کردند.

وی در ادامه خطاب به نمايندگان مجلس گفت: حالا اينجا يک شوخی هم با هم بکنيم. اينکه در مناسبت‌هايی مانند ۲۲ بهمن از همه تيپ آدم‌ها جلوی دوربين نمايش دهيم، اما وقتی اين مناسبت‌ها گذشت با همين افراد برخورد می‌کنيم، تناقض است. احمدی‌نژاد افزود: «کدام يک از ما گناه نکرده‌ايم، گناه بد است، اما چه کسی با من و شما برخورد کرده است؟ اين درست نيست، چراکه اگر با من و شما برخورد نشود، اين به ذهن متبادر می‌شود که «واعظان کاين جلوه در محراب و منبر می‌کنند چون به خلوت می‌روند آن کار ديگر می‌کنند». آيا رييس‌جمهور حق اظهارنظر ندارد؟ نمی‌شود با يک اظهارنظر همه‌چيز يک مملکت زير و رو شود.»

اما جدای از اين بحث، اطرافيان محمود احمدی‌نژاد بارها در گوشه و کنار اعلام کردند که او اعتقادی به مبارزه با بدحجابی و گشت ارشاد نداشته و بارها برای جلوگيری از آن تلاش کرده بود؛ نکته‌يی که شاکيان امروز نه تنها به آن اعتراضی نکردند بلکه هر روز حمايت‌شان از احمدی‌نژاد را گسترده‌تر کردند.

مسووليت تجمع با کيست؟

برای اين تجمع ظاهرا حوزه علميه آيت‌الله ايروانی درخواست مجوز کرده است. وب سايت اين حوزه علميه اما نکات جالب توجهی دارد. چندی پيش و در ۳۱ فروردين ماه ۹۳ حوزه علميه مروی (شماره ۲) طلاب و روحانيون حوزه‌های علميه سراسر تهران را به تجمع عليه بی‌حجابی و بدپوششی فراخوانده بود. پوشش گسترده اظهارات و سخنرانی‌های حجت‌الاسلام پناهيان از روحانيون نزديک به جبهه پايداری، سخنرانی‌های آيت‌الله مصباح‌يزدی پدر معنوی جبهه پايداری، سخنرانی‌های انتخاباتی کامران باقری‌لنکرانی کانديدای ابتدايی جبهه پايداری در انتخابات ۹۲ و در نهايت حمايت‌های گسترده اين حوزه از سعيد جليلی کانديدای نهايی جبهه پايداری خط و ربط اين حوزه را به خوبی نمايان می‌کند.

حالا مشخص است که برنامه اين هفته جبهه پايداری فرهنگی است. شروع هفته با همايش دلواپسيم در حوزه سياست خارجی بود و پايان هفته با تجمع عليه بدحجابی. همه اين موارد نشان از برنامه‌ريزی‌های گسترده مخالفان دولت و تقسيم کار آنها در همه حوزه‌ها دارد.


کد مطلب: 41112

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/41112/تجمعی-اعتراض-هشت-سال-سکوت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir