به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۴۱۴۴۲
از پاداش بازيکنان کم مي‌کرد تا به رمال بدهد!

افشاگري عجيب خداداد عليه مجيد جلالي!

صحبت کردن در مورد کي روش فايده اي ندارد
گروه ورزشي: خداداد عزيزي که چندي پيش به عنوان يکي از گزينه‌هاي سرمربيگري پديده مشهد نامش مطرح بود، اکنون از اين که اين اتفاق رخ نداده ناراحت نيست. خداداد در گفتگو با بانک ورزش، برخلاف آن چه که تصور مي‌کرديم بر عليه مربي سابق‌اش دست به افشاگري زد. با هم صحبت‌هاي متفاوت خداداد عليه آقامعلم را مي‌خوانيم:
افشاگري عجيب خداداد عليه مجيد جلالي!
به نظر شما امسال که سال فرهنگ است در اين زمينه فوتبال ما چه تحولي در خود خواهد ديد؟
فوتبال ما چيزي به اسم فرهنگ ندارد. فقط يک عده افراد هستند که بَلَدند آن چناني مصاحبه کنند و بگويند فرهنگ حلقه مفقوده فوتبال است؛ کدام حلقه مفقوده؟ اصلاً فرهنگ نداريم که حلقه مفقوده داشته باشد. وقتي در اين فوتبال آقاي استاد، آقاي اخلاق، آقاي معلم، تئوريسين بزرگ فوتبال و غيره... با جادوگر کار مي‌کنند ديگر بحث فرهنگ و امثال اين مسائل هيچ جايي در فوتبال ما ندارد.

مي‌شود شفاف تر صحبت کنيد منظورتان چه کسي است؟
همين آقامعلم زماني که مربي من بود، قراردادش تمام شده بود و براي قرارداد سال جديد با من صحبت کرد که با باشگاه مشکل دارم. به او گفتم چه مشکلي. گفت: يک نفر هست که مي‌خواهد هر طوري شده امسال روي نيمکت بنشيند. با تعجب از او پرسيدم خوب اين بنده خدا چه کاري بلد است. گفت اين نيروي خاصي دارد و مي‌تواند اهريمن را از ما دور کند و لشگر خوبي را به سمت ما بياورد و از اين حرف‌ها که دقيقاً يادم نيست.

منظورتان از آقامعلم همان مجيد جلالي است ديگر؟
همه مي‌گويند آقامعلم من هم به همين اسم صدايش مي‌کنم. همين آقا از پاداش بازيکنان مي‌گرفت به اسم کار خير مي‌داد به آقاي جادوگر. حتي يک بار از خود من هم بابت کمک به همين کارهاي خير بخشي از پاداشم را گرفت. حالا شما به من بگو اين چه فرهنگي است که معلم و تئوريسينش دنبال جادوگري و دلالي است.

با اين مسائل که شما مطرح مي‌کنيد صد رحمت به دلالي...
در ابومسلم به چشم خودم ديدم که بازيکن خارجي به خاطر اين که مدير برنامه‌هايش پاسپورتش را نمي‌داد گريه مي‌کرد. دلال اين بازيکن نه تنها پاسپورتش را نمي‌داد بلکه 90 هزار دلار هم از قراردادش هم برداشته بود که در نهايت کارمان به دعوا با آن دلال کشيد. حالا شما بگو کدام فرهنگ. آقايان مي‌آيند مي‌گويند فرهنگ حلقه مفقوده فوتبال است. در فوتبالي که کسوت مرده و همه به هم بي احترامي ‌مي‌کنند، هرکس قشنگ تر دروغ بگويد و دست‌هايش را تکان دهد بافرهنگ تر است. چهار تا کلمه ياد گرفته اند روستبيف، آنالوگ و آپادانا و...

تعريف خداداد عزيزي از فرهنگ چيست؟
فرهنگ يعني صداقت، درستي و مردانگي. نه مثل خيلي‌ها که از خواب که بيدار مي‌شوند دست و صورتشان را با دروغ مي‌شويند. متأسفانه تلويزيون هم که هميشه جنگ و دعوا و تمسخر کردن ديگران را نشان مي‌دهد. خيالتان را راحت کنم در اين فوتبال فقط دنبال گول زدن افکار عمومي به اسم فرهنگ هستند. فرهنگ در فوتبال ما يعني پول درآوردن تحت هر شرايطي.

گفته مي‌شود از اسم شما به عنوان يک سپر در معرفي مرزبان براي سرمربيگري پديده استفاده کرده اند.
صلاح مملکت خويش خسروان دانند. به قول حشمت خان مهاجراني فوتبال تنها تجارتي است که بيشتر از دو سه ماه نمي‌تواني دروغ بگويي. شايد شما دندانپزشک خوبي نباشيد و بتوانيد تا دو سال به مريض تان دروغ بگوييد، اما فوتبال دندانپزشکي نيست. بازي‌ها شروع مي‌شود و خيلي مسائل بعد از چند ماه مشخص مي‌شود. من به خاطر تماس محسن پهلوان صادقانه به جلسه رفتم و برنامه ام را ارائه دادم. نه دنبال پديده بودم و نه به پديده فکر مي‌کردم. فرهنگ يعني همين که صادقانه رفتار کني. حالا اگر آن‌ها دنبال مسائل ديگري بودند، به خودشان مربوط مي‌شود.

در مورد صحبت هاي رحمتي حرفي نداري؟
من با مهدي رحمتي صحبت کردم و به او گفتم خيلي از گنده‌هاي اين فوتبال از اين بلاها سرشان آمده بنابراين تو هم نبايد ناراحت شوي. يکي از هنرهاي فوتبال ما ضايع کردن بازيکنان بزرگ است. خود من بعد از جام جهاني 98 فرانسه در بهترين دوران ورزشي ام به سر مي‌بردم، اما در سفر تيم ملي به کويت حضور من با دمپايي در لابي هتل را بهانه کردند تا 20 ماه از تيم ملي دور بمانم. کشتن نيروهاي خوب در فوتبال عادي شده است.

شما چون خودتان جام جهاني را تجربه کرده ايد، شايد شرايط رحمتي را درک نکنيد.
قبول دارم نرفتن به جام جهاني براي يک بازيکن سخت است. اما بايد آن بازيکن براي مسئولان آن کشور ارزشمند باشد، براي همين وقتي پيام صادقيان هم به من زنگ زد همان حرف‌هايي را که به رحمتي گفته بودم به پيام هم گفتم، که در اين فوتبال نه تنها حق به حقدار نمي‌رسد، بلکه براي نيروهاي خوبش ارزش قائل نيستند. خود من تنها به خاطر اين که سر پول فيفا در فرانسه بحث کردم، آن هم به خاطر اين که کاميون هاي لباس پوما بدون آن که دست بازيکنان برسد برگشت داده شد و همان ماجرا باعث شد 20 ماه از بهترين دوران ورزشي ام نابود شود. در صورتي که در همان لابي هتل خيلي ها با شورت رکابي تردد مي‌کردند.

به نظر شما بحث لباس هاي تيم ملي از سوي کي روش واقعي است يا بهانه تراشي؟
صحبت کردن در مورد کي روش فايده اي ندارد. ما از اول افسار فوتبال مان را داديم دستش حالا هم حرف زدن فايده اي ندارد. بگذاريم هر جوري که دوست دارد با اين افسار بتازاند.

ارضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۰۸:۵۲
خداداد دوست داشتني بخاطر صداقت و درستي اش (226558)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۰۸:۵۹
باز هم شروع شد. این آقا هرچند وقت یکبار به یه نفر حمله میکنه یا از زمین و زمان شاکیه.میخواد فراموش نشود جنجال به پا میکند. واقعا توی این فوتبال کثیف ایران اگر 5 نفر آدم سالم وجود داشته باشد یکیشون همین آقا مجید است.واقعا برای عزیزی متاسفم که خیلی راحت به مردم تهمت میزند. (226559)
محمد21
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۰۹:۰۸
روزی که به آقای رحمتی توهین شد...من ورزشگاه بودم...ازاون به بعد تصمیم گرفتم دیگه برای دیدن فوتبال نروم ورزشگاه آزادی..فقط بازی فینال جام حذفی (سپاهان - پرسپولیس ) رفتم
وتا این فوتبال و این فرهنگ تماشاچی وجود داشته باشه. نمیروم.
آقای خداد از فوتبالیا گفت..من هم ی جمله از تماشاگران میگم:
متاسفم از کشوری که سکوهای تماشاگران شده جای فحاشی،پوست آجیل،پفک،چیپس،ساندویچ و دیگه کامل کنم وبه جرات میگویم که 60% آلودگی تهران از دود سیگارهایی است که در ورزشگاه آزادی آتیش میگیره(طنز) (226562)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۰۹:۲۰
اين غزال تيزپاي فوتبال ما اگر برعكس سرعتي كه دارد در حرف زدن قدري سنجيده و با ملاحظه عمل مي كرد، بي نقص بود. به عنوان يك استقلالي معتقدم جاي امثال رحمتي تا زماني كه از بالا به تيم ملي نگاه مي كنند، در اين تيم نيست. صادقيان هم چند ساعت نگذشت و همه يك چشمه فرهنگ ايراني را از او ديديم! يعني خودش نشان داد كه جايش از لحاظ اخلاقي و نه فني در تيم ملي نيست. و آخر اينكه اگر 20 سال قبل مربياني با نظم و انضباط كيروش داشتيم، الان يكي از قطب هاي فوتبال دنيا بوديم. (226566)
صادقی
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۰۹:۳۸
آقای خداد عزیزی یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بود اما ایشان یکی از بد ترین و بی استعداد ترین و کم سیاست ترین مربیان این کشور هستن.هر چند وقت یکبار برای اینکه دوباره مطرح شوند حرفهای ناشایستی می زنند که از روی سادگی و بی تجربگی ایشان است (226575)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۰۹:۵۱
بهار اینقدر مصاحبه علیه کیروش نذارید تو سایت
بذارید کارشو انجام بده
حاشیه درست نکنید (226576)
Ahmad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۱:۱۰
با عرض معذرت از بعضی دوستان که سخنان اقای عزیزی را برای مطرح شدن نگاه میکنن..باید گفت مگر ایشان حرف دروغ میگوید یا سابقه چاپلوسی یا پاچه خواری دارد که بخواهد مطرح شود..ایشان همان حرفهای اقای مطهری را در سیاست با بیان تندتر و بدون ملاحظه خاصی در فوتبال میگویید...چه انگشت شمارند راستگویان و شجاعان این سر زمین..... (226595)
ايران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۲:۱۲
آقاي عزيزي يك سوزن به خودت بزن،يك جوال دوز به ديگران
شما اگر يادت رفته چطور خبرنگار مهمان رو زير مشت و لگد و فحش له كردي هنوز هستند كساني كه فراموش نكردند. پس خواهشا" شما حرف از فرهنگ نزن (226610)
برزیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۲:۳۱
اینقدر کی روش کی روش نکنید.
کی روشتون رو هم بعد جام جهانی وقتی با 3 تا باخت مفتضحانه برگشت می بینیم.
طرف داره ستاره سوزی میکنه بهش میگن حرفه ای. (226613)