به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۴۱۵۱۷
وقتی مسلمانان به جان هم افتاده‌اند

دشمن نشسته و به ریش مسلمانان می‌خندد

گروه سياسي: دبیر ستاد اجرایی برگزاری بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: مسأله فرهنگی دغدغه رهبری است که نه فقط کشورمان، بلکه دغدغه ایشان کل جهان را در بر می‌گیرد.
دشمن نشسته و به ریش مسلمانان می‌خندد

محمدعلی انصاری گفت: همه می‌دانیم که مقام معظم رهبری به مسأله اقتصاد و فرهنگ تاکید کردند. بزرگداشت امام خمینی(ره) کاری فرهنگی است که هرقدر به دستاوردهای آن افزوده شود، در واقع به دستاوردهای فرهنگی کشورمان افزوده شده است. وی ادامه داد: باید بدانیم که دغدغه مقام معظم رهبری در بحث فرهنگ برای چیست. معظم‌له در صحبت‌هایشان از هجمه فرهنگی سخن می‌گوید، این دغدغه‌ای است که ایشان 20 سال است به آن اشاره و تاکید می‌کند. اشتباه است اگر در مسأله فرهنگی فکر کنیم که صرفاً بدحجابی یا لاابالی‌گری تنها مسأله فرهنگی ماست. این‌ها در جای خودش صحیح است اما دغدغه فرهنگی خیلی فراتر از این موضوعات است.
 
دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) با اشاره به سه هجمه فرهنگی مخرب پیش روی کشورمان، اظهار کرد: ما با سه هجمه مخرب بصورت برق‌آسا روبرو شدیم. اولین آن به اصل اسلام برمی‌گردد. تمام دشمنان اسلام و مسلمانان، می‌خواهند اسلام را نابود کنند. با اینکه ما شیعه و پیرو ولایت هستیم اما با همه مسلمان‌های جهان در برابر این هجمه قرار گرفته‌ایم. دومین هجمه علیه تشیع است. امروز به اشکال مختلف علیه شیعه و مکتب علوی صف‌آرایی شده و این هجمه به گونه‌ای پیش رفته است که اگر شیعه ارتباطاتش را با خود افزایش ندهد،‌ تجارت و زندگی‌اش را با خود منطبق نکند ادامه حیاتش به خطر می‌افتد.

انصاری همچنین افزود: دغدغه سوم، هجمه به انقلاب است؛ انقلابی که نزدیک به 50 سال از پایه‌ریزی آن می‌گذرد و نزدیک به 35 سال است که مردم هنوز شور اداره کردن آن را با سرافرازی ادامه می‌دهند. اکنون با تمام این مشکلات می‌بینیم که جوامع اسلامی به جان هم افتاده‌اند و مسلمان سر برادر مسلمانش را می‌برد یا کسی بمبی به خود می‌بندد و دیگر مسلمانان را می‌کشد. وی با تاکید بر ضرورت و حساسیت دغدغه‌های فرهنگی، گفت: در کنار این دغدغه‌ها، مشکل اساسی ما این است که دشمنان اهداف جدید خود را با ابزارهایی جدید پیش می‌برند. من مطمئن هستم که هیچکدام از قدرت‌ها برای تبیین قدرت فرهنگی خود جنگ نظامی به راه نمی‌اندازد. آنها با شیوه‌هایی می‌آیند که از نظر ما ابتکار آنهاست و فقط مخصوص مسلمانان است.

دبیر ستاد اجرایی برگزاری مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: جهان انسانی امروز با مشکلات متفاوتی روبروست. یکی از آنها، مشکلات جنسی است. اگر در دنیا بشریت قبول کرده که همجنس‌گرایی آزاد است، به معنای انتهای نابودی بشریت است. این دغدغه را که کل جهان در حال نابودی است، رهبر ما نمی‌توانند نادیده بگیرند. او رهبر ماست ولی برای دنیا دل می‌سوزاند. انصاری همچنین گفت: دشمن امروز نشسته و به ریش مسلمانان می‌خندد و نیازی ندارد علیه ما کاری بکند. وقتی خود مسلمانان به جان هم افتاده‌اند، دیگر نیازی به لشکرکشی نیست. آنها فقط در جایی که مسلمانان همدیگر را می‌کشند، خبرنگار و رسانه ارسال می‌کنند و هیچ توضیحی هم درباره اصل اسلام نمی‌دهند و می‌گویند مردم دنیا ببینید که مسلمانان چگونه رفتار می‌کنند.

وی با بیان اینکه "تحقق بخشیدن به شعار امسال به معنای نوشتن آن بر روی بنرها و تبلیغ‌ها نیست"، افزود: اینکه رهبری امسال را سال فرهنگ نامگذاری کردند به این معنا نیست که ما باید بنرهایی درباره شعار امسال بنویسیم و به دیوار و ماشین‌ها نصب کنیم. باید چند ماهی به جوانان بگوییم که خطر در بیخ گوش ماست و باید از لاک خوشبینی و حصارها بیرون بیاییم. اگر می‌خواهیم از اسلام دفاع کنیم، باید به فکر فرهنگ اسلامی باشیم. باید ببینیم چقدر سرمایه، امکانات و مراکز فرهنگی داریم. من فکر نمی‌کنم در دنیا هیچ کشوری به اندازه ما ابزار و مراکز فرهنگی داشته باشد؛ چراکه ما بالای صد هزار نفر روحانی داریم که مبلغ دین اسلام هستند.

 

مرجع : ايسنا