به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۴ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۴۱۸۸۴

دعوت کتبی عربستان، هنوز دریافت نشده

گروه سياسي: معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه اعلام کرد دعوت کتبی «سعود الفیصل» وزیر امور خارجه عربستان برای سفر دکتر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه به این کشور هنوز دریافت نشده است.
دعوت کتبی عربستان، هنوز دریافت نشده
«حسین امیرعبداللهیان» روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که آیا دعوتنامه کتبی «سعود الفیصل» وزیر امور خارجه عربستان از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به این کشور دریافت شده است؟ گفت: دعوت کتبی هنوز دریافت نشده اما برنامه دیدار وزرای خارجه دو کشور در دستور کار جمهوری اسلامی ایران است.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی دو کشور مهم در منطقه به شمار می روند، اظهار داشت: ما از مذاکره و ملاقات برای کمک به حل مشکلات منطقه، رفع سوء تفاهمات و توسعه بیشتر مناسبات دو جانبه استقبال می کنیم.

سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان روز گذشته (سه شنبه) در مراسم اختتامیه همایش اقتصادی اعراب اعراب و آسیای مرکزی و آذربایجان در ریاض در پاسخ به سوالی در ارتباط با قصد دعوت از ایران برای دیدار از عربستان اظهار داشت: گرایش برای اعاده ارتباطات وجود دارد و دعوتنامه برای وزیر خارجه ایران جهت سفر به عربستان ارسال شد.
مرجع : ايرنا