به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۴۱۹۷۵

آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری مصر

گروه بین​الملل: صبح امروز (پنجشنبه) مصری‌های خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است پایان ماه جاری میلادی برگزار شود، به پای صندوق‌های رای رفتند، این در حالی است که جنبش "6 آوریل" انتخابات را تحریم کرد.
آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری مصر
رای دهندگان در کمیته فرعی در هیات دیپلماتیک مصر در "ویلنگتون" پایتخت نیوزلند رای خود را به صندوق انداختند. این کمیته نخستین کمیته در هیات‌های دیپلماتیک مصر است که با توجه به اختلاف ساعت با قاهره درهای خود را به روی رای دهندگان باز کرده است.

بدر عبدالعاطی، سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که روند رای گیری در بقیه حوزه‌های انتخاباتی از شرق تا غرب جهان به طور پیاپی ادامه خواهد داشت و حوزه انتخاباتی در لس‌آنجلس آخرین حوزه ماست که رای گیری در آن حدود ساعت شش عصر به وقت قاهره آغاز خواهد شد. وی بر هماهنگی کمیته انتخابات ریاست جمهوری و وزارت خارجه مصر در زمینه فراهم کردن تسهیلات لازم برای شهروندان مصری مقیم خارج جهت حضور در نزدیک‌ترین مرکز رای‌گیری چه در داخل سفارت یا کنسولگری تاکید کرد. عبدالعاطی ادامه داد که رای گیری از امروز آغاز و تا چهار روز ادامه خواهد داشت و انتخابات در 141 حوزه اخذ رای در 124 کشور برگزار خواهد شد.

در انتخابات مصر که 26 و 27 ماه مه برگزار می‌شود دو نامزد یعنی عبدالفتاح سیسی و حمدین صباحی نامزد هستند. این در حالی است که جنبش "6 آوریل" انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کرد و گفت که انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسد. این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد که به تلاش‌ها برای تحقق اهداف انقلاب 25 ژانویه 2011 که در آن با قدرت ظاهر شد، ادامه خواهد داد. عمرو علی، هماهنگ‌کننده این جنبش اظهار کرد که این تصمیم بعد از رایزنی‌ها بین اعضا اتخاذ شد که طی پنج ماه گذشته آغاز شده است. وی خاطرنشان کرد که انتخابات تنها اجرایی قانونی برای انتصاب سیسی به عنوان رئیس جمهور کشور است.
مرجع : ایسنا