به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۰۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۲۴۷۶
ریزش دو سوم اصولگرایان در انتخابات می‌کنند

حق​شناس: دولت نبايد تندروها را جدي بگيرد

گروه سياسي: يك عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به حملات طیف تندروی اصولگرا علیه دولت تدبیر و امید، گفت:، دولت باید با لبخند از کنار تندروها بگذرد و آنها را جدی نگیرد زيرا تمام تلاش این افراد هم همین است که از سوی دولت و مردم جدی گرفته شوند.
حق​شناس: دولت نبايد تندروها را جدي بگيرد
به گزارش پیام نو، این روزها تندروها بیش از پیش تمرکز خود را بر دولت و عملکرد دولتمردان گذاشته اند. این افراد که سعی دارند با اتکا به روش‌های ایجابی فضای موجود در کشور را که پس از انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم تا حدود زیادی در یک آرامش نسبی به سر می برد را مشوش کنند تا از این طرق بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند و به منافع شخصی یا جریانی وابسته به آن دست‌ پیدا کنند. احضار گاه و بی‌گاه وزرا به بهانه‌های مختلف به مجلس و انتقادات تند این افراد به تصمیمات و عملکرد دولت نظیر مذاکرات هسته‌ای و … از این دست موارد هستند.

محمدجواد حق شناس اظهار داشت: با توجه به آرای سال ۹۲ در انتخابات ریاست جمهوری و سیاست‌ها و دیدگاه‌های آقای رئیس جمهور و دولت ایشان، اکثریت قریب به اتفاق اصولگرایان تمایلی به بحران‌های خودساخته و افراطی گری ندارند.
اما در این بین تندروها سعی دارند کشور را در موقعیتی قرار دهند که بتوانند به منافع گروهی و باندی خود دست پیدا کنند، ولی قطعا جامعه از این افراد استقبال نمی کند و آنها را طرد خواهد کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به این نکته که هدف تندروها صرفا به حاشیه راندن دولت است گفت: این عده که از فضای حاکم بر کشور در هشت سال دولت آقای احمدی نژاد حداکثر استفاده را کرده بودند و حیاتشان وابسته به چنین بحران‌هایی است، پس از انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم مستمرا تلاش می کنند که با ایجاد بحران در کشور و به حاشیه کشاندن دولت دوباره از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

حق شناس با اشاره به اختلافات میان اصولگرایان عقل گرا و تندرو افزود: در هشت سال گذشته حاکمیت تفکر اصولگرایی که در قوای سه گانه به‌ویژه در دولت صورت گرفته و مورد حمایت قاطبه اصولگرایان به‌ویژه اصولگرایان تندرو و افراطی بوده در حال حاضر به گونه‌ای است که در پایان هشت سال به هیچ‌وجه آن را قابل دفاع نمی‌دانند و حتی این روند موجب شده بخشی از جریان اصولگرایی که می‌توان آنها را مقتدر و خرد‌گرا نامید، درصدد است با دوری از مواضع این جریان تندرو عموما موضع خودشان را از نظر سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از این افراد جدا کنند.
وی ادامه داد: به عقیده من دوران این افراد به پایان رسیده است و این رفتارها به هیچ وجه تاثیرگذار نخواهند بود و جامعه با شناختی که در هشت سال گذشته از این افراد کسب کرده بنا را بر عبور از این جریان گذاشته و قطعا بازگشت به آن دوران در شرایط فعلی بسیار بعید است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به انتخابات مجلس دهم در سال آتی، آینده اصولگرایان تندرو را تیره اعلام کرد و گفت: چیزی که قطعی است، این است که هم اصولگرایان کنونی مجلس و هم کسانی که این جریان را نمایندگی می‌کنند، در دوره آینده مجلس موقعیتی نخواهند داشت. حداقل دو سوم این نمایندگان در یک شرایط رقابتی ریزش می‌کنند و هیچ موقعیتی میان مردم نخواهند داشت. مجلس آینده مطمئنا با مجلس امروز متفاوت خواهد بود. مطمئن هستم که در یک انتخابات رقابتی، برابر و بدون تبعیض، مجلس دهم از آن جریان اصلاح‌طلبی است. به‌هرحال جریان مشترک اصلاح‌طلبی و اصولگرایان میانه‌، با یکدیگر می‌توانند مجلس بعدی را اداره کنند. مطمئنا این اقلیت تند و افراطی که امروز در مجلس به نوعی تاخت و تاز می‌کند، در آینده روز به روز ضعیف‌تر خواهند شد.