به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۳۰ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۴۲۵۶۷
مانعی جدی بر سر راه توسعه رامشیر

شهري كه همه اراضي‌اش موقوفه است!

گروه جامعه: شهرستان رامشیر در 85 کیلومتری شرق اهواز قرار دارد که با وجود چاههای متعدد نفت و گاز ، زمینهای حاصلخیز کشاورزی و داشتن حدود 270 هزار هکتار اراضی موقوفه همچنان از محرومیت رنج می برد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رامشیر، سرپرست فرمانداری شهرستان رامشیر در جلسه بررسی وضعیت موقوفات شهرستان که با حضور سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه رامشیر و چند تن از مسئولان برگزار شد گفت : متاسفانه زمینهای موقوفه در رامشیر مانعی جدی برای رشد ،توسعه و سرمایه گذاری در بخشهای مختلف شده است و این امر در تضاد با ماهیت وقف می باشد. عبدالرضا نوری در این باره اظهار داشت: علی رقم دستور صریح و مکتوب مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل به احسن نمودن پلاک 49زمینهای موقوفه رامشیر که مساحتی بالغ بر 1900 هکتار را در بر می گیرد به نظر می رسد عزمی جدی برای حل این مسئله و پیروی از دستور مقام معظم رهبری در مدیران اوقاف استان خوزستان وجود ندارد.

این مقام مسئول اضافه نمود : جلسات مکرری در این زمینه با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان و حتی مدیران و نمایندگان تام الاختیار سازمان اوقاف کشور تشکیل شده است و مصوبات لازم الاجرایی نیز گذرانده شده است ولی تاکنون سازمان اوقاف و امور خیریه به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبوده و از هر گونه اقدامی مبنی بر تبعیت از دستور رهبری سرباز زده اند. نوری با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه تنها مالک سه دانگ از 1900 هکتار اراضی موقوفه پلاک 49 می باشد تآکید کرد : ما برای حل معضل موقوفات و مشکلات مردم از هیچ کوششی دریع نکرده و تمام تلاش خود را در این باره تا حصول نتیجه به کار خواهیم گرفت.

شهرستان رامشیر در 85 کیلومتری شرق اهواز قرار دارد که با وجود چاههای متعدد نفت و گاز و داشتن حدود 270 هزار هکتار اراضی موقوفه همچنان از محرومیت رنج می‌برد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها