کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وعده های اقتصادی عبدالله با وجود افزایش موج انتقادها

برادر کرزای هم حامي عبدالله عبدالله شد

مهر , 31 ارديبهشت 1393 ساعت 18:00

گروه بين​الملل: تاکید نامزدهای پیشتاز بر حضور گسترده افغان ها در دور دوم، حمایت برادر کرزای از عبدالله و اظهارات قابل تامل عبدالله درباره تداوم حضور نظامیان از جمله تحولات افغانستان به شمار می رود.


به گزارش  آسوشیتد پرس، "عبدالله عبدالله" و "اشرف غنی احمد زی" دو نامزد پیشتاز دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در نشستی جداگانه با اشاره به برگزاری دور دوم در روز 14 ژوئن بر حضور گسترده افغان ها حتی بیش از دور اول تاکید کردند. عبدالله عبدالله نیز با اشاره به حمایت جمیل کرزای برادر حامد کرزای و رهبر حزب همبستگی جوانان افغانستان از وی از آغاز تبلیغات انتخاباتی برای کسب آرای مردم افغانستان خبر داد. جمیل کرزای دلیل حمایت خود از تیم انتخاباتی عبدالله را از بین بردن تبعیض ‎های قومی و زبانی در این کشور و تلاش برای وحدت ملی در سراسر افغانستان و همچنین نفوذ و قابلیت خدمت تیم عبدالله به ملت این کشور معرفی کرد.

حمایت تیم های انتخاباتی از عبدالله
تیم های انتخاباتی زلمی رسول و گل آغا شیرزی نامزدهای ریاست جمهوری نیز از تیم انتخاباتی عبدالله حمایت کرده و قرار است که قطب ‎الدین هلال نامزد دیگر ریاست جمهوری افغانستان نیز حمایت خود را از این نامزد انتخاباتی اعلام کند. "داود سلطان زی" دیگر نامزد انتخابات این کشور در دور اول حمایت خود را از "اشرف غنی احمد زی" دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در دور دوم انتخابات به مصاف عبدالله می رود، اعلام کرد.

وعده های اقتصادی عبدالله با وجود افزایش موج انتقادها
همچنین همزمان با انتشار گزارشها درباره کاهش رشد اقتصادی افغانستان در سال جاری، عبدالله با اشاره به تعهدات خود در زمینه پایان دادن به اختلافات با غرب وعده بهبود اوضاع اقتصادی و مبارزه با فساد و پولشویی و تصویب قوانین لازم به سرمایه گذاران مردد خارجی و شکوفایی بخش خصوصی را داد، این درحالیست که این نامزد پیشرو به دلیل نداشتن برنامه جامع برای احیای اقتصاد خود همواره مورد انتقاد قرار گرفته است.

امکان حضور نظامیان ناتو پس از پیروزی عبدالله وجود دارد
عبدالله همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در دور دوم انتخابات اجازه حضور نیروهای آمریکایی و ناتو را پس از سال 2014 در افغانستان می دهد.

هشدار درباره پیامد حملات پاکستان به افغانستان
محمدعمر داودزی وزیر کشور افغانستان نیز امروز چهارشنبه ضمن هشدار درباره پیامدهای خطرناک حملات نظامی پاکستان به ولایت‌ های مرزی افغانستان، خواستار توقف این حملات شد و تاکید کرد دولت و مقامات نظامی افغانستان از این بیشتر تحمل نمی ‎کنند. خبر دیگر اینکه در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، بر اثر وقوع انفجار در منطقه "پشتون کوت" در فاریاب افغانستان یک نفر کشته و 30 فرد دیگر زخمی شدند. رسانه های پاکستانی نیز با اشاره به زخمی شدن هشت نفر بر اثر انفجار بمب در امروز چهارشنبه در شهر بندری کراچی مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان گزارش دادند که مجروحین برای معالجه به بیمارستان منتقل شدند.


کد مطلب: 42738

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/42738/برادر-کرزای-هم-حامي-عبدالله

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir