به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۷ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۴۳۴۴۰

موثرترین بازیکن‌هلند جام​جهانی را از دست‌داد

گروه ورزشي: اولین نفره از میان هفت بازیکنی که لوئیز فن خال، سرمربی تیم ملی هلند باید از فهرست اولیه 30 نفره بازیکنان خود در راه سفر به جام جهانی 2014 برزیل کنار می‌گذاشت مشخص شد.
موثرترین بازیکن‌هلند جام​جهانی را از دست‌داد
رافائل فن‌درفارت، هافبک هجومی تیم هامبورگ آلمان از ناحیه ساق پا مصدوم شده و شدت این مصدومیت در حدی است که برای او شانسی جهت سفر به برزیل باقی نمی‌گذارد. طبق گزارش رسانه‌های محلی در جریان تمرینات روز گذشته (سه‌شنبه) تیم ملی هلند در کمپ آماده‌سازی این تیم در پرتغال ضربه‌ای به ساق پای فن‌در‌فارت وارد شده است که او را از حضور در سومین جام جهانی دوران بازیگری‌اش محروم می‌کند. انتظار می‌رفت که فن‌در‌فارت 30 ساله، کسی که در جام‌های جهانی 2006 و 2010 برای هلند به میدان رفته و جزو باتجربه‌ترین‌ شاگردان فن‌خال محسوب می‌شود، در فهرست 23 نفره نهایی تیم ملی هلند قرار بگیرد اما او این فرصت را از دست داد.

فن‌در فارت که اولین بازی‌ ملی خود را در سال 2001 انجام داد تاکنون 109 بار برای نارنجی‌پوشان به میدان رفته است. غیبت او می‌تواند ضربه بزرگی به شانس موفقیت هلندی‌ها در جام جهانی بزند، چرا که پیش از این هم دو مهره باارزش دیگر فن‌خال، کوین استروتمان و گرگوری فن در ویل به دلیل مصدومیت جام جهانی را از دست داده بودند. گفته می‌شود که جورجینیو وینالدوم، کاپیتام تیم پی اس وی آیندهوون یا تونی فیلنا، هافبک هجومی جوان فاینورد ممکن است جای فن‌درفارت را در ترکیب تیم ملی هلند بگیرند. تیم ملی هلند در گروه مرگ جام جهانی برزیل (گروه B) باید با تیم‌های اسپانیا، استرالیا و شیلی رقابت کند.
مرجع : تسنيم