به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۴ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۴۴۰۶۱
نگاهی به جدیدترین سیستم عامل موبایل

iOS8 معرفی شد/تصاویر و مشخصات

گروه فناوري: اپل در کنفرانس مطبوعاتی خود از جدیدترین سیستم عامل خود با قابلیت‌های جدید برای دستگاه‌های آیفون؛ آیپاد و آیپد رونمایی کرد.
iOS8 معرفی شد/تصاویر و مشخصات
یکی از مهمترین بخش‌های کنفرانس مطبوعاتی اپل مختص معرفی جدیدترین سیستم عامل موبایل این شرکت یعنی iOS 8 بود. آنطور که مشخص شد ویژگی‌های نسخه جدید آی او اس فراتر از تنها یک یا دو تغییر کوچک بوده با این وجود باز طراحی آنچنانی ندارد و هنوز هم بر روی موج آی او اس 7 سوار است. در ادامه این مطلب به مهمترین تغییرات و ویژگی‌هایی که شب گذشته برای iOS8 معرفی شد خواهیم پرداخت.

1. اپلیکیشن HealthKit
اپل یک اپلیکیشن بومی جدید را برای آی او اس خود در نظر گرفته و آن را Healthkit نامیده است. توسعه دهندگان نرم افزاری می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را به دیتابیس مرکزی healthkit متصل کنند. این قابلیت این امکان را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا تا اطلاعات مربوط به وضعیت حرکتی و سلامت جسمانی کاربر را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

این اپ جدید نه تنها با اپلیکیشن‌های دیگر همکاری می‌کند بلکه می‌تواند با تجهیزات حرفه‌های پزشکی و بیمارستانی نیز هماهنگ شود. کار بران می‌توانند اطلاعات موجود در این اپلیکیشن را تنها به صورت شخصی برای خود نگه دارند و یا اینکه آنها را با پزشک خود به اشتراک بگذارند.



2. قابلیت های جدید دوربین
یکی از جدیدترین قابلیت‌هایی که به دوربین آیفون اضافه خواهد شد قابلیت گرفتن عکس‌های time lapse و به اصطلاح زمان گریز است. اما خبر خوش در مورد دوربین برای توسعه‌دهندگان نرم افزاری است. اپل در ابزار جدید توسعه نرم افزاری که در اختیار طراحان قرار می‌دهد امکان دسترسی طراحان به هسته دوربین را می‌دهد که امکان تولید اپلیکیشن‌های جدید با قابلیت‌های فراوان را فراهم می‌کند.



3. اپلیکیشن عکس
اپلیکیشن پیش فرض تصاویر نیز طراحی جدیدی داشته و برخی امکانات ویرایش عکس به آن اضافه شده. اپلیکیشن عکس در واقع به نوعی تبدیل به نسخه سبکی از iPhoto شده است.



4. همگام سازی
یکی از جالب ترین قابلیت‌های جدید آی او اس امکان همگام سازی با آیفون، آیپد و مک است.
قابلیت Airdrop که قبلا تنها در میان موبایل و تبلت آیفون مورد استفاده بود هم اکنون برای سیستم عامل مک نیز امکانپذیر است.

کاربران می‌توانند فایل‌های خود را از طریق وای فای به راحتی بین مک و آیفون خود منتقل کنند.
قابلیت جدید دیگری به نام handoff ایجاد شده که کاربران به کمک آن می‌توانند کارهای نیمه تمام خود را در یک دستگاه در دستگاه دیگری ادامه دهند. برای مثال اگر در حال نوشتن یک نامه در سیستم مک باشید و کار خود را نیمه تمام رها کنید می‌توانید بدون هیچ مشکلی ادامه نامه خود را با آیپد بنویسید.

علاوه بر همه اینها قابلیت همگام سازی پیام‌ها و تماس‌ها نیز بین دستگاه‌های اپل ایجاد شده است. بدین صورت که می‌توانید تماس خود را از طریق سیستم مک انجام دهید و یا پیام خود را در آیپد نوشته و از طریق آیفون ارسال کنید.





5. نوتیفیکیشن جدید
بالاخره سیستم عامل آی او اس نیز امکان پاسخ دادن به نوتیفیکیشن‌های مختلف را به صورت مستقیم از همان مرکز نوتیفیکیشن ایجاد کرد. تغییرات جزئی دیگری نیز برای بهبود عملکرد این قسمت انجام شده است. همچنین کاربران می‌توانند با دوبار کلیک بر روی کلید هوم به لیستی از آخرین شماره‌ها و افرادی که با کاربر در تماس بودند دسترسی پیدا کنند.



6. کیبورد بهتر
برای اولین بار اپل در کیبورد آی او اس تغییرات بزرگی را انجام داده است. از این پس کیبورد جدید لغت‌هایی را با توجه به متن مورد نظر برای کاربر پیشنهاد می‌کند. اپل ادعا می‌کند که سیستم جدید به کار گرفته در کیبورد کاملا هوشمند است و می‌تواند بهترین پیشنهادها را برای متون شما داشته باشد. کیبورد جدید حتی قابلیت پاسخ دادن خودکار به سوالاتی که در مکالمه متنی از شما پرسیده می‌شود را نیز دارد.



7. سیری
سیری جدید به نوعی طراحی شده است که می‌تواند در مواقعی خاص بدون نیاز به فشردن کلیدی قابلیت گوش دادن به فرامین شما را داشته باشد. یکی دیگر از قابلیت‌های خوب و کاربردی سیری امکان گوش دادن سیری به یک قطعه موسیقی وتشخیص نام آن قطعه موسیقی درست مانند اپلیکیشن‌هایی نظیر shazam و soundhound است. امکان خرید مستقیم موسیقی مورد نظر از طریق سیری نیز وجود دارد.



8. تاچ آی دی برای همه اپلیکیشن ها
تاچ آی دی ایده بسیار جالبی بود اما تاکنون کاربرد خاصی غیر از باز کردن قفل گوشی نداشته است. اما در آپدیت جدید سیستم عامل آی او اس امکان استفاده اپلیکیشن‌های دیگر نیز از این قابلیت برای تشخیص کاربر وجود دارد.
مرجع : بازارخبر