به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۸ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۴۴۴۹۴

آغداشلو: درگذشت حسینی‌راد پریشانم کرد

گروه فرهنگ و هنر: آیدین آغداشلو گفت: عبدالمجید حسینی‌راد بدون هیچ تعصب بازدارنده‌ای، در عین حالی که به باورداشت‌های همیشگی دینی و انقلابی خود پایبند ماند از جهان پویای معاصر نیز روی برنگرداند.
آغداشلو: درگذشت حسینی‌راد پریشانم کرد
این هنرمند با اظهار تأسف از درگذشت عبدالمجید حسینی راد اظهار کرد: از شنیدن خبر درگذشت هنرمند نازنینی مانند عبدالمجید حسینی‌راد بسیار پریشان شدم. در طول سال‌های بعد از انقلاب بارها و بارها دیدار داشتیم و هر بار از حضور مهربان و نجیب و پردانش او بهره بردم. حسینی‌راد به نسلی از هنرمندان بعد از انقلاب تعلق داشت که آرام‌آرام و در طول سال‌ها میزان شناخت و معرفت خود را گسترش داد و مسیری را از یک هنرمند جوان انقلابی تا هنرمند شایسته ملی و مردمی تا محققی شایسته و مدیری قابل طی کرد.

او افزود: همان‌قدر در نقاشی‌هایش گسترش پیدا کرد و آفاق جدیدی را نشانه زد که به عنوان یک برنامه‌ریز فرهنگی مسلط و کارآمد توانست در سطح تدریس دانشگاهی و مدیریت موزه هنرهای معاصر تهران و عضویت در حوزه اندیشه و هنر اسلامی تأثیر بسیار زیادی را باقی بگذارد. آغداشلو همچنین گفت: حسینی راد و چند هنرمند جوان سال‌های پس از انقلاب توانستند آبروی گروهی باشند که حرف‌های عمده‌ای برای گفتن داشتند و به عنوان یک نقاش، آثارش از رنگ‌آمیزی و تغزل بسیاری بهره برده بود. همیشه او را بسیار دوست داشتم و مورد احترام من بود و شکر خدا که تفاوت‌های کم و بیشی که در میان ما بود، حائل و حاجبی برای دوستی و احترام پدید نیاورد.

این هنرمند ادامه داد: حسینی راد هنرمند نازنینی بود که متانت، ادب و حیای بسیار و آرامش عمیق او همیشه هر کسی را به احترام و علاقه وامی‌داشت. در گذشت او را به جامعه هنرمندان و دوستان و همراهان قدیمی او تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم حجب و بلندطبعی همیشگی او باعث نشود که در کنار تعارف‌های همیشگی اندازه و مقدار کار و اثرش نادیده بماند.
مرجع : ايسنا