به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۰ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۴۴۶۹۳

یارانه فردا شب در حساب خانوارهاست

گروه اقتصادي: دومین یارانه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در حالی فردا شب به حساب تمامی سرپرستان خانوارهای متقاضی واریز می شود که با احتساب فاز اول این چهلمین یارانه نقدی خواهد بود.
یارانه فردا شب در حساب خانوارهاست
به گزارش ایسنا، واریز یارانه های 45 هزار و 500 تومانی در شرایطی چهلمین ماه متوالی را نیز پشت سر خواهد گذاشت که قرار بود بعد از مدت ها بحث و بررسی و انتقاد نسبت به عملکرد دولت قبل در پرداخت یارانه به عموم جامعه در این شیوه حمایتی بازنگری شود.

دولت یازدهم که با توجه به نظر کارشناسان به درستی منتقد پرداخت یارنه نقدی به اکثریت جمعیت کشور بود برنامه اصلی خود در حوزه هدفمندی یارانه‌ها را پایش جمعیت یارانه بگیر و تخصیص نقدی به اقشار نیازمند قرار داد و بر این اساس از متقاضیان نیازمند برای ثبت نام در مرحله دوم هدفمندی دعوت کرد. با این حال رقم قابل ملاحظه ای از گروه چند 10 میلیونی قبلی از دریافت ماهانه این 45 هزار و 500 تومان انصراف نداده و پیش بینی دولت برای انصراف هفت تا هشت میلیونی را به حدود 2.5 میلیون کاهش دادند تا حداقل 73 میلیون نفر همچنان خواهان دریافت یارانه باقی بمانند.

از این رو قرار شد تا یارانه اردیبهشت تا تعیین تکلیف سقف درآمدی و یا ارائه هر برنامه دیگری برای اختصاص یارانه نقدی تنها به متقاضیان نیازمند پرداخت شود تا دولت برای ماه های بعدی تصمیم گیری کند. اما خرداد هم رو به پایان است و هنوز خبرهای روشنی از برنامه های دولت برای چگونگی ادامه پرداخت های نقدی اعلام نشده است.

طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، 45 هزار و 500 تومان تمامی ثبت نام کنندگان برای دریافت یارانه در مرحله دوم ساعت 24 چهاشنبه 21 خرداد ماه به حساب سرپرستان خانوارها واریز شده و قابل برداشت خواهد بود. بنابراین گزارش درحالی چهلمین یارانه نقدی پرداخت شده از سال 89 تا کنون، دومین یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی یارانه هاست که 38 مرحله ابتدایی در فاز اول هدفمندی و تا فروردین سال جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.