به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۰ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۴۴۷۵۴

پرخاشگری‌های افراطیون هدفمند است

گروه سياسي: یک عضو مؤسس سازمان دانشجویان حزب اسلامی کار گفت: پرخاشگری‌های جریان افراطی ناشی از هیجان و احساس نیست و بصورت هدفمند انجام می‌شود، اما پایگاه اجتماعی افراطیون در جامعه تضعیف شده است.
مهدی جعفری گفت: جریان افراطی و افراطیون عباراتی هستند که بعد از انتخابات ریاست جمهوری اخیر با معنای جدیدی وارد ادبیات سیاسی ایران شدند. جدا از مفهوم عامی که این عبارات دارند، در حال حاضر در فضای سیاسی کشور اصطلاحی شده‌اند برای اشاره کردن به یک جناح سیاسی. افراطیون در حال حاضر عموماً اشاره به بخشی تندرو از جریان اصولگرا دارد که با وجود نداشتن سوابق انقلابی داعیه‌دار نظام شده‌اند و اصلاح‌طلبان و حتی اصولگرایان سنتی را هم گاه خارج از چارچوب نظام یا بی‌بصیرت می‌دانند.

وی با اشاره به توانمند شدن نومحافظه‌کاران ایران در هشت سال گذشته به زعم خود، افزود: این گروه سیاسی که به لطف کمک‌های دولت گذشته، اکنون دارای بازوهایی در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، حکومتی و غیرحکومتی شده است، ویژگی‌های خاص خود را دارد و فضای سیاسی مناسبی که برای زیست سیاسی خود تعریف می‌کند نیز دارای مولفه‌های خاصی است. بهترین فضای سیاسی برای تقویت جریان افراطی، فضای غیرعقلانی، غبارآلود و دوقطبی است.

جعفری اضافه کرد: نباید فرض کنیم که جریان افراطی بصورت نادانسته و صرفاً برای تخلیه عصبانیت خود دست به پرخاشگری علیه دولت می‌زند. این پرخاشگری‌ها ناشی از هیجان و احساس نیست بلکه این پرخاشگری‌ها و استفاده جریان افراطی از ادبیات نامناسب بویژه در مباحث مربوط به دولت، کاملاً هدفمند و آگاهانه است و اساساً با هدف سوق دادن فضای سیاسی کشور به فضای مطلوب آنها انجام می‌شود.
مرجع : ايسنا