به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۱ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۴۴۷۷۰

راز جوان شدن افراد پير کشف شد!

گروه علمي: طبق گفته محققان طي آزمايشاتي که از سال 2005 انجام شده است، تزريق خون فرد جوان به فرد پير، سلول‌هاي از کار افتاده را فعال مي‌کند.
راز جوان شدن افراد پير کشف شد!
دانشمندان مؤسسه سلول‌هاي بنيادي دانشگاه هاروارد کشف کرده‌اند که از طريق خون فرد جوان، پيرها مي‌توانند جوان شوند. اين کشف شگفت‌انگيز به جداسازي پروتئين خون و تزريق به فرد پير اثرات پيري را معکوس مي‌کند. محققان مي‌گويند: در سال 2005 اين تحقيقات و آزمايشاتي بر روي موش‌ها انجام شده بود؛ خون موش جوان را به موش پير تزريق کردند که کمک به بازسازي سلول‌هاي آسيب ديده عضلاني کرد؛ پژوهشگران مشخص کردند اين پديده در اثر پروتئين با نام GDF11 به وجود مي‌آيد.

در آزمايش‌هاي قبلي براي انتقال سيستم خون دو موش از سيستمي به نام پارابيوس استفاده مي‌کردند؛ اين آزمايشات نشان داد خون موش جوان که به موش پير تزريق شده بود به او نيروي جواني داده است و ثابت شده که مغز موش پير بهتر کار مي‌کند.

آنها توانايي‌هاي فيزيکي و همه اندام را در آن زمان مورد مطالعه قرار داده‌اند؛ مطالعات ديگر توسط دانشگاه کاليفرنيا در سان فرانسيسکو همان نتايج را داشت و انتقال پلاسماي خون جوان مغز و اندام فيزيکي، موش پير را جوان و فعال کرد. کشف اين پديده در جامعه علمي مورد استقبال قرار گرفت و نتايج اولين درمان‌ها با GDF11 در عرض 3 تا 5 سال خودش را نشان مي‌دهد. برخي از اين آزمايشات بر روي بيماران مبتلا به آلزايمر آغاز شده است.
مرجع : فارس