به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۳۸
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۱ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۴۴۸۲۳
گلایه آیت الله سیستانی در دیدار هاشمی:

شیعیان ما تاوان تندروهای شما را می‌دهند

گروه سياسي: آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه نباید تریبونهای جمهوری اسلامی به دست افراطیون باشد، به گلایه آیت الله سیستانی در همین ارتباط اشاره کرد و افزود: "ایشان به من گفتند شما در آنجا كارهايي مي‌كنيد كه تاوان آن را مقلدين ما در كشورهاي عربي مي‌دهند".
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، در گزیده مصاحبه ایشان با جمهوری اسلامی در سال 92 آمده است:

اگر دست افراطيون را از تريبون‌هايمان كوتاه كنيم و حكومت خودش را از اين مسايل جدا كند مابا كسي دعوا نداريم. مگر شيعه‌هراسي از كجا شروع شد؟ مگر شيعه‌هراسي از كجا شروع شد و شدت گرفت؟ چرا در این هفت،هشت سال اخیر اینقدر شدت گرفت؟ چرا تابه حال شيعيان چنين مشكلاتي را نداشتند.

آيت‌الله سيستاني به من گفتند شما در آنجا كارهايي مي‌كنيد كه تاوان آن را مقلدين ما در كشورهاي عربي مي‌دهند و شيعيان ما تحت فشارند. بله ما هم افراطي شيعه داريم و هم افراطي سني. كشورهاي اهل سنت افراطي‌هاي خود را مهار كنند و ما هم افراطي‌ها را مهار مي‌كنيم.

آقا هم همين حرف را زدند. ايشان در جمع ما خبرگان گفتند افراطي‌هاي شيعه وسني مقصر اين اختلافات‌‌اند.اين كارهايي كه اين جور مي‌كنند به نام ولايت و حرف‌هاي عجيب‌و غريبي كه مي‌زنند عيد‌الزهرا و امثال اينها خوب معلوم است كه اهانت است.

خدا در قرآن به مسلمانان گفته: شما به بت‌ها بد نگوئيد چون اگر بگوئيد نتيجه آن مي‌شود كه آنها به خدا بد مي‌گويند و آن وقت گمراه‌تر مي‌شوند. ما اصل‌مان روشن است مباني‌مان روشن است مشكلات عمده كشور زير سر افراطي‌هاي شيعه و سني است، طالبان والقاعده نمونه‌هاي بيرون هستند و ما هم از اينجا چيزهايي داريم.