به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۲۶
 
۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۳ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۵۰۵۱
عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس:

بنزین پتروشیمی موجب مرگ 4000 نفر شد

گروه جامعه: یک عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس می‌گوید: بنزین تولیدشده در پتروشیمی‌ها، موجب مرگ چهار هزار نفر در شهرهای صنعتی ایران شده و طرح آلایندگی بنزین وارداتی را سیاه نمایی مخالفین رئیس جمهور برای رسیدن به منافع جناحی دانست.
بنزین پتروشیمی موجب مرگ 4000 نفر شد
کمال الدین پیرموذن، در گفت و گو با ایلنا در خصوص مباحث مربوط به بنزین وارداتی و پتروشمیمی ها اظهار داشت: در حال حاضر تولید بنزین در کشور کافی نیست و مجبوریم برای تامین بنزین استاندارد مورد نیاز کشور واردات داشته باشیم. وی آلایندگی بنزین وارداتی را کذب محض خواند و افزود: طرح استاندارد نبودن بنزین وارداتی سیاه نمایی و بها دادن به منافع جناحی و ریشه در مخالفت با رئیس جمهور دارد.

پیرموذن تصریح کرد: با توجه به تحریم و محدودیت ها مجبور بودیم از پتروشیمی ها برای تولید بنزین بهره بگیریم اما این مسئله به قیمت مرگ 4هزار نفر در تهران و شهرهای صنعتی تمام شد. وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با همت وزیر نفت شاهد ساخت واحدهای پالایشگاهی تولید بنزین و شتاب در بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس باشیم تا طی 6 ماه آینده بتوانیم از واردات بی نیاز شویم.

گفتني اينكه، تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی که در دولت محمود احمدی‌نژاد آغازشده بود با سرکار آمدن دولت یازدهم متوقف شد و وزیر نفت، واحدهای پتروشیمی را از تولید بنزین که گفته می‌شود آلوده و سرطان‌زاست منع کرد. تاکنون سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت نفت در بیانیه‌های جداگانه‌، آلوده بودن بنزین‌های تولیدشده در پتروشیمی‌ها را تایید کرده‌اند.