به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۴ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۴۵۱۲۴
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد:

دختران ازدواج نکرده 2.5 برابر پسران هستند

گروه جامعه: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آمارها حاکی است تعداد دختران ازدواج نکرده، 5/2 برابر پسران است که این امر از ورود سبک زندگی غربی نشات می گیرد.
دختران ازدواج نکرده 2.5 برابر پسران هستند
فرشته روح افزا در سلسله نشست های ˈبزم اندیشهˈ در مشهد افزود: متاسفانه در سبک زندگی غربی گم شده ایم. او با بیان اینکه عادی شدن روابط دختر و پسر در جامعه باعث بی ثباتی خانواده و افزایش آمار طلاق می شود، افزود: روابط دختر و پسر در جامعه ما در حال عادی شدن است و امروزه در مراکز تفریحی و سالن های غذاخوری این امر به وضوح مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه زوجیت از موضوعاتی است که خداوند در قرآن کریم بر آن تاکید کرده اند، افزود: امروزه برخی دختران به بهانه درس خواندن و نداشتن شغل، ازدواج نمی کنند و معیارهای انتخاب همسر و سبک زندگی آنان به کلی با مبانی دینی در تضاد است. بیشترین آسیب خانواده ها ناشی از نادیده گرفتن الگوهای اسلامی و توجه بیش از حد به مادیات است.

روح افزا گفت: امروزه جوامع غربی گرفتار ابعاد مختلف جاهلیت و بی هویتی در قرن 21 شده است. وی با اشاره به تفاوت های موجود در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی، تصریح کرد: پوشش در جوامع غربی، اختلاط و عادی بودن روابط زن و مرد ، نگاه و صحبت های کنترل نشده و رفتارهای جلوه گرانه باعث شده زن و مرد در کانون خانواده ها به هم اطمینان نداشته باشند.

به گفته استاد سابق دانشگاه منچستر، در جوامع غربی زنان به ارزانی خود را عرضه می کنند و از طرفی به دلیل وجود اختلاط در جامعه، افراد یا دیگر تن به ازدواج نمی دهند یا به صورت قراردادی با هم زندگی می کنند که در این دو مورد زن و مرد بدون عقد ازدواج با هم زندگی مشترک دارند و پس از مدتی تصمیم می گیرند که می توانند با یکدیگر ازدواج کنند یا نه.

وی با اشاره به تعداد بسیار تولد فرزندان نامشروع در جوامع غربی خاطرنشان کرد: این مساله باعث شده تا شاهد کودک آزاری فراوان در این جوامع باشیم تا حدی که آمار کودکانی که در خانواده های غربی به دست مادران خود کشته می شوند روز به روز در حال افزایش است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اظهار تاسف از اینکه در جوامع اسلامی سبک زندگی غربی در حال جایگزین شدن سبک زندگی دینی و اسلامی است، گفت: جوامع غربی به این نتیجه رسیده اند که سبک زندگی آنان پاسخگو نیست. روح افزا ادامه داد: یک میلیون و 724 هزار کودک از زنان ازدواج نکرده در اروپا تا سال 2002 متولد شده اند، کودکانی هستند که پدرانشان را باید در فضای فیس بوک یا بانک های دی. ان.ای پیدا کنند.

وی بیان کرد: کودکانی که به صورت نامشروع متولد می شوند 73 درصد بیشتر از دیگران در معرض خطر بزهکاری هستند. استاد سابق دانشگاه منچستر انگلستان گفت: غربی ها روسری سر کردن دختران را تجاوز به حقوق کودکان می دانند در حالی که در هالیوود کارگردانی به دختر هشت ساله تعرض کرده و و او را می کشد اما کسی این کار را محکوم نمی کند.