به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۸ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۴۵۶۴۵
اصول را فراموش کرده‌اند و به فروع می‌پردازند

انتخابات 24 خرداد92، تکرار دوم خرداد76 بود

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: روحانی در راستای شعارهایش تلاش و در آن راستا حرکت هم کرده است اما جاده پیشروی دولت پر سنگلاخ و همراه با فراز و نشیب بوده که با سنگ‌اندازی‌های فراوان هم روبه‌رو شده است که این موجب شده تا روند تحقق شعارها، کمی با کندی همراه شود.
انتخابات 24 خرداد92، تکرار دوم خرداد76 بود
حجت‌الاسلام  محمدتقی فاضل میبدی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص سالگرد انتخابات 24 گفت: من فکر می‌کنم انتخابات 24 خرداد، تکرار دوم خرداد در تاریخ سیاسی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود. وی با بیان اینکه رای مردم به حسن روحانی هم جنبه سلبی و هم جنبه ایجابی داشت، تصریح کرد: جنبه سلبی رای مردم به آقای روحانی، این بود که مردم به روندی که در 8 سال گذشته وجود داشت، "نه" گفتند و دیگر دوست نداشتند تا شعارهای بی‌سرانجام، وعده‌های نافرجام و افراطی‌گیری در داخل و تندروی و کنجکاوی در خارج، چپاول و اختلاس اموال بیت‌المال و تحریم ادامه یابد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: جنبه ایجابی رای مردم به آقای روحانی این بود که به هرحال مردم مطالبات و درخواست‌هایی داشتند که در شعارها و وعده‌های آقای روحانی متبلور شده بود. فاضل میبدی در ادامه به سنگ‌اندازی‌ها در عرصه سیاست خارجی اشاره کرد و افزود: دولت روحانی از ابتدای کار خویش به درستی به عرصه سیاست خارجی توجه‌ای ویژه کرد و فرد کاردانی مانند آقای ظریف را بر سرکار آورد که سعی می‌کنند تا تحریم‌ها را حل و عزت را به پاسپورت ایرانی بازگردانند.

وی با بیان اینکه کسانی که می‌گویند در تحریم‌ها و مشکلات نیز می‌توان زندگی کرد، همه مردم را نمی‌بینند، ابراز داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته، تحریم‌ها مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورد به طوری چرخ‌های زندگی مردم به سختی می‌چرخید و این مسائل، موجب به سختی افتادن مردم شده بود.  این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه سنگ‌اندازان به جای انتقاد، انتقام‌گیری می‌کنند، خاطرنشان کرد: گاهی از برخی تریبون‌های عمومی حرف‌هایی زده می‌شود که جای وهن دارد و تفاوتی با حرف‌هایی که از تریبون‌های صیهونیستی زده می‌شود، ندارد و اسم این حرف‌ها را انتقاد گذاشته‌اند و این در حالی است که انتقاد نیست بلکه انتقام است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه منتقدان دولت، اصول را فراموش کرده‌اند و به فروع می‌پردازند، یادآور شد: دو مشکل اصلی کشور، معیشت و امنیت مردم است و تا وقتی این و مشکل حل نشود، بسیاری از مشکلات دیگر هم حل نمی‌شود اما آقایان بجای کمک به دولت و برداشتن گام برای حل مشکلات مردم، به رئیس جمهور نامه می‌نویسند و می‌گویند که مشکلات فرهنگی در کشور وجود دارد و قانون حجاب را اجرا کن. کسی به آنها بگوید که چرا سال‌های قبل متذکر اجرای این قانون نشدید و تا وقتی مشکلات اصلی مردم حل نشود، پرداختن به مسائلی مانند حجاب و بهشت بردن مردم و... دیگر لزومی ندارد.

فاضل میبدی در خصوص نوع عملکرد دولت در عرصه سیاست داخلی تاکید کرد: دولت در عرصه سیاست داخلی بسیار بهتر می‌توانست عمل کند و هرچند اندکی از جو امنیتی حاکم بر جامعه کاسته شده اما انتظار بود بسیاری از حصر زندانی‌های سیاسی پایان یابد اما می‌دانم که آقای روحانی در این عرصه، اقدام کرده است. وی با بیان اینکه هنوز در دولت کارگزارانی هستند که به منویات دولت اعتقاد ندارند، یادآور شد: هنوز برخی از فرمانداران نه در راستای اهداف دولت بلکه در جهت مخالفت با دولت گام بر‌می‌‌دارند و همانطور که آقای روحانی در نشست خبری‌اش گفت، اگر فرماندار یا استانداری در راستای شعارها و اهداف دولت نیست، باید کنار برود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص فعالیت دولت در عرصه اقتصادی و فرهنگی نیز بیان کرد: دولت در عرصه اقتصادی خوب عمل کرده و مدعای این حرف، کاهش تورم در سطح زندگی روزمره و تلاش در جهت ایجاد فضای رونق و شکستن فضای رکود است. در عرصه فرهنگی دولت خوب عمل کرده اما باید دید که مسئولیت نهادهای متولی فرهنگ با دولت است و بودجه عرصه فرهنگی چقدر در اختیار نهادهای دولتی است؟ دوستانی که دلواپس عرصه فرهنگی هستند بهتر است ابتدا یقه صداوسیما، سازمان تبلیغات و شهرداری‌ها را بگیرند چراکه بودجه اعظم نهادهای فرهنگی در اختیار آنهاست.