به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۶ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۶۵۰۹

خبر هولناک از مسافران هواپیمای ناپدیدشده

گروه بين​الملل: مقامات استرالیایی از احتمال خفه شدن سرنشینان هواپیمای خطوط هوایی مالزی خبر دادند.
خبر هولناک از مسافران هواپیمای ناپدیدشده
اداره ایمنی حمل و نقل استرالیا در گزارشی 55 صفحه‌ای در خصوص حادثه ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ خطوط هوایی مالزی عنوان کرد که مسافران و خدمه این پرواز به احتمال زیاد به دلیل خفگی درگذشته‌اند. این گزارش می‌افزاید که هواپیما به هنگام سقوط در اقیانوس هند در حالت اتوماتیک (اتو پایلت) قرار داشته و پیش از سقوط مسافران همگی درگذشته بودند. انتشار این گزارش در همین حال باعث شد تا دولت استرالیا اعلام کند که منطقه جستجو برای یافتن این هواپیمای مسافربری را تغییر داده است. هواپیمای بوئینگ خطوط هوایی مالزی بامداد روز هشتم مارس اندکی پس از ترک فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور به مقصد پکن با 239 سرنشین از صفحه رادارها ناپدید شده و تا کنون هیچ اطلاعی از سرنوشت هواپیما و سرنشینان آن به دست نیامده است.

تغییر منطقه جستجوی هواپیمای گمشده مالزی
لذا با توجه به گذشت بیش از 100 روز از ناپدید شدن هواپیمای خطوط هوایی مالزی منطقه جستجو برای یافتن آن بار دیگر تغییر کرد. مقامات استرالیایی اعلام کردند که عملیات جستجوها برای یافتن هواپیمای بوئینگ خطوط هوایی مالزی در جنوب منطقه‌ای انجام می‌شود که جستجوهای ابتدایی زیر آب، در آن انجام می‌شد. وارن تروس، معاون نخست وزیر استرالیا در این خصوص گفت: منطقه جدید جستجو بر اساس تحلیل دقیق‌تر اطلاعات ماهواره‌ای تعیین شده است. این مقام استرالیایی تصریح کرد که این منطقه در جنوب اقیانوس هند و حدود هزار و 800 کیلومتری سواحل جنوب غربی استرالیا قرار دارد. به گفته وی، کشتی‌ها اکنون در حال انجام بررسی پیچیده دریایی در آب‌های عمیق هستند تا درمورد عمق و شکل کف اقیانوس در منطقه که جستجوها در آن انجام خواهد شد، اطلاعاتی کسب کنند. وی با اعلام اینکه این روند حدود سه ماه طول می‌کشد، گفت: انتظار می‌رود پس از آن جستجوها در ماه آگوست آغاز شود و تا یک سال نیز طول بکشد.

وزیر حمل و نقل مالزی عوض شد
همچنین در حالیکه هنوز عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی ادامه دارد، فرد جدید به عنوان وزیر حمل و نقل این کشور انتخاب شد. نجیب تون رزاق، نخست وزیر مالزی تغییراتی را در کابینه خود اعمال کرد که در مهمترین این تغییرات وزیر حمل و نقل این کشور عوض شد. تا پیش از این هشام الدین حسین، وزیر دفاع مالزی به طور همزمان سرپرستی وزارت حمل و نقل را نیز برعهده داشت اما از این پس لیو تیونگ لای جایگزین وی خواهد شد. لیو تیونگ لای، رئیس انجمن چینی‌های مالزی و همچنین وزیر بهداشت سابق مالزی بود و انتخاب وی در حالی صورت می‌گیرد که روابط دو کشور چین و مالزی به دلیل ناپدید شدن هواپیمای خطوط هوایی مالزی با چالش‌هایی روبرو بوده است. چینی‌ها دولت مالزی را به پنهان کاری در خصوص سرنوشت هواپیما و مسافران آن متهم می‌کنند
مرجع : ايسنا