به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۶ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۴۶۵۲۳

شروط وزارت نیرو برای سهمیه‌بندی نشدن آب

گروه اقتصادي: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با تاکید بر این که وزارت نیرو هنوز اعلام سهمیه‌بندی آب نکرده است، گفت: اگر مردم در مصرف آب صرفه‌جویی نکنند و دمای هوا با گرمای بیش از 40 درجه تداوم پیدا کند منجر به سهمیه‌بندی آب می‌شود.
شروط وزارت نیرو برای سهمیه‌بندی نشدن آب
علیرضا دائمی در مورد مشکلات آبی که در حال حاضر در شهرها و کلان شهرها به صورت موردی رخ می‌دهد، گفت:‌ در صورت بروز اتفاق در زمان کنونی، این حوادث ناشی از موارد تکنیکی است که باید مدیریت شود و وزیر نیرو نیز برنامه‌ریزی کاملی را در این زمینه دارند. بنابراین در حال حاضر در هیچ بخشی از کشور سهمیه‌بندی آب صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر این که سهمیه‌بندی آب بر اساس زمان‌بندی و اعلام به مشترکان صورت می‌گیرد، گفت: سه مولفه آب و هوا، میزان مصرف آب و موارد فنی تکنیکی مخازن در سهمیه‌بندی آب نقش دارند که تداوم وضعیت هوا با دمای بیش از 40 درجه، ادامه روند مصرف آب به شکل کنونی و عدم توجه به توصیه‌های صورت گرفته توسط مردم و از سوی دیگر موارد فنی و تکنیکی مخازن می‌توانند منجر به سهمیه‌بندی شوند. بنابراین مردم باید همراهی کنند و مصرف را مدیریت کنند تا بتوانیم شرایط بهتری داشته باشیم. در صورتی که مردم ملاحظه کنند و وضعیت آب و هوا نیز بهبود پیدا کند سهمیه‌بندی آب صورت نمی‌گیرد اما در غیر این صورت گزینه سهمیه‌بندی مطرح می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی امور اقتصادی وزارت نیرو با تاکید بر این که برنامه‌ریزی وزارت نیرو دارای گزینه‌های مختلف است، گفت: اگر صرفه جویی صورت نگیرد و مصرف کاهش پیدا نکند الزما در برخی شهرها سهمیه‌بندی آب خواهیم داشت.
مرجع : ايسنا