کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اگر فکری برای سدگتوند نشود تمام شهرستان های اطراف از بین می روند

انتقال آب کارون کشاورزی خوزستان را نابود می‌کند

6 تير 1393 ساعت 17:25

گروه جامعه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: انتقال آب از سرشاخه‌های کارون برای مصارف غیرآشامیدنی کشاورزی خوزستان را نابود خواهد کرد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: انتقال آب از سرشاخه‌های کارون برای مصارف غیرآشامیدنی کشاورزی خوزستان را نابود خواهد کرد. کیخسرو چنگلوایی اراضی پایاب خوزستان را یک میلیون و 250 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: برای تکمیل طرح‌های توسعه 7 میلیارد متر مکعب کسری آب داریم که در صورت تبدیل اراضی دیم به آبی این رقم به 16 میلیارد متر مکعب می‌رسد. وی هزینه انتقال آب از سرشاخه‌ها برای مصارف کشاورزی را 5 برابر هزینه مصرفی آب کشاورزان خوزستانی اعلام کرد و گفت: متولی انتقال آب وزارت نیرو است و این وزارت‌خانه باید راندمان آب را بالا ببرد. چنگلوایی با بیان اینکه کیفیت آب کارون قابل مقایسه با سالهای گذشته نیست تصریح کرد: میزان EC فعلی آب کارون هم به محصولات زراعی و هم به محصولات باغی ضرر وارد می‌کند.

چنگلوایی تاکید کرد:‌ اگر سریعتر برای شوری آب سد گتوند چاره‌اندیشی نشود تمام شهرستانهای تحت پوشش آبیاری این سد به نابودی کشیده می‌شوند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در بخش دیگری از سخنانش به طرح رهبر معظم انقلاب موسوم به طرح 550 هزار هکتاری اشاره کرد و گفت: 250 میلیارد دلار اعتبار هفته گذشته به این طرح اختصاص یافت و یک هزار و 900 میلیارد تومان دیگر از طریق فاینانس خارجی با کشور چین در حال جذب است. وی افزود: کار 75 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری به پایان رسیده و زمینها کشت شده و مناقصات 46 هزار هکتار از آن نیز اجرا شده است.


کد مطلب: 46552

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/46552/انتقال-آب-کارون-کشاورزی-خوزستان-نابود-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir