به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۰۰
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۶۹۲۰

اجساد 3نوجوان مفقود اسرائیلی پیدا شد

گروه بین الملل: منابع خبری دوشنبه‌شب از پیدا شدن اجساد سه شهرک‌نشین صهیونیست در الخلیل خبر دادند.
اجساد 3نوجوان مفقود اسرائیلی پیدا شد
کابینه اسرائیل برای رسیدگی به این موضوع جلسه فوق‌العاده تشکیل داد.نیروهای اسرائیلی در عملیات وسیعی برای یافتن سه نوجوان که اواخر خرداد ماه در الخلیل مفقود شده بودند، صدها فلسطینی را در مناطق مختلف بازداشت کردند.

در همین راستا، باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا کشته شدن سه شهرک‌نشین صهیونیست را به شدت آن را محکوم کرد.وی با توجه به تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر اقدام تلافی‌جویانه علیه حماس، درباره هرگونه اقدامی که به بی‌ثباتی بیشتر اوضاع منجر شود، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اوباما در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا این اقدام بی‌معنای تروریستی را علیه این جوانان با شدیدترین لحن ممکن محکوم می‌کند.صهیونیست‌ها حماس را به ربودن این افراد متهم می‌کنند اما حماس این اتهام را تکذیب کرده است.

سامی ابوزهری، سخنگوی حماس در غزه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی می‌خواهد موضوع ربوده شدن سه اسرائیلی را به عنوان وسیله‌ای برای توجیه حملات خود علیه ملت فلسطین و مقاومت اسلامی و جنبش حماس به کار بگیرد.پیدا شدن اجساد سه دانش‌آموز اسرائیلی واکنش‌های تند در داخل و خارج از اسرائیل علیه گروه حماس را در پی داشت.



دانی دانون، نماینده پارلمان اسرائیل و عضو حزب حاکم لیکود روز دوشنبه گفت: این پایان تراژیک باید پایان حماس نیز باشد. او خواستار عملیات نظامی و ضربتی مهلک علیه گروه حماس شد.هم‌چنین یولی ادلستاین، رئیس پارلمان اسرائیل که او نیز عضو حزب حاکم لیکود است، تاکید کرد: اسرائیل باید یک جنگ آشتی‌ناپذیر علیه ترور به‌طور عام و علیه حماس به‌طور خاص به‌پیش ببرد.

نفتالی بن‌نت، وزیر اقتصاد اسرائیل نیز از واکنش سخت اسرائیل در برابر این حادثه خبر داد. او که رهبر حزب مهاجران نیز هست، گفت: برای قاتلان کودکان هیچ گونه گذشتی وجود نخواهد داشت.بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز حماس را به مجازات شدید تهدید کرد. نتانیاهو در آغاز نسشت اضطراری کابینه اسرائیل مدعی شد: حماس مسئولیت این عمل را بر عهده دارد و بهای آن را خواهد پرداخت.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس و فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه کشته شدن سه جوان اسرائیلی را به‌شدت محکوم کردند. اولاند این حادثه "قتل ناجوانمردانه" توصیف کرد و دیوید کامرون از آن به عنوان "عمل تروریستی وحشتناک و غیرقابل توجیه" یاد کرد.رهبران هر دو کشور با خانواده‌ی سه جوان اسرائیلی کشته شده ابزار همدردی کردند.

به گزارش دویچه وله، دولت واشنگتن نیز در نخستین واکنش بدون وارد شدن به جزئیات، طرفین را به خویشتنداری دعوت کرد.با این حال، سخنگوی حماس اعلام کرد که مسئولیت هرگونه افزایش تنش بر عهده اسرائیل است. او افزود: نتانیاهو می‌خواهد حماس را مرعوب کند اما او باید درک کند که وقتی به غزه اعلام جنگ می‌دهد، راه جهنم را برای خود باز می‌کند.


بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل پس از مفقود شدن این سه نوجوان با متهم کردن گروه حماس به ربودن آنها ، دستور عملیات هوایی و جستجوی زمینی را به منظور یافتن آنها داده بود که در جریان این حملات دستکم 5 فلسطینی کشته شدند. جسد سه نوجوان اسراییلی شهرک نشین که از روز 12 ژوئن سال جاری میلادی مفقود شده بودند، شب گذشته از سوی ارتش و نیروهای امنیتی اسراییل در شمال شهر هبرون در کرانه غربی رود اردن کشف شد.

به گزارش آسوشیتد پرس پس از نزدیک به سه هفته از آغاز عملیات جستجو و حملات بی امان صهیونیست ها به مناطق فلسطینی، در نهایت جسد این سه نوجوان که در سنین 16 و 19 ساله بودند در شمال شهر هبرون کشف شد.

این در حالی است که اسراییل در 3 هفته گذشته به بهانه گم شدن این سه نوجوان عملیات های گسترده ای علیه فلسطینیان ترتیب داده بود و بیش از 500 فلسطینی را که بین آنها برخی نمایندگان مجلس و وزرای تشکیلات خودگردان فلسطینی (اعضای کابینه محمود عباس) نیز حضور داشتند، دستگیر کرده و مورد بازجویی قرار داده بود.

ارتش اسراییل هنوز جزییات بیشتری از نحوه کشته شدن این سه نوجوان ارایه نکرده است.