به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۴۶۹۴۹

کامرون: انگلیس باید با یونکر همکاری کند

گروه بین الملل: در شرایطی که نخست‌وزیر انگلیس به سوالات قانونگذاران کشورش درباره شکست در اتحادیه اروپا پاسخ می‌گفت، تاکید کرد که انگلیس باید با رئیس جدید کمیسیون اروپا همکاری کند.
کامرون: انگلیس باید با یونکر همکاری کند
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس در جریان نشست پر سر و صدای مجلس عوام از سوی اد میلیبند، رهبر حزب کارگر به عنوان "نخست‌وزیر شکست خورده" خطاب شد که با "تحقیر کامل" روبه‌رو شده است. با این حال کامرون محافظه‌کار تاکید کرد که با وجود شکست در کمپین‌اش برای جلوگیری از تعیین ژان کلود یونکر به عنوان رئیس کمیسیون اروپا، وی هنوز هم می‌تواند در انجام اصلاحات اتحادیه اروپا که وی پیش از برگزاری رفراندوم 2017 وعده داده بود، پیروز شود.

کامرون در مجلس عوام انگلیس گفت: ما باید با رئیس جدید کمیسیون اروپا همکاری کنیم تا از تضمین منافع ملی‌مان مطمئن شویم. همانطور که قبلا نیز اینکار را انجام می‌دادیم. نخست وزیر دولت ائتلافی انگلیس همچنین یکشنبه شب در تماس تلفنی با یونکر انتخاب وی را تبریک گفته بود.

وی در جمع قانونگذاران انگلیسی گفت که رهبران اروپایی می‌دانند که انگلیس خواستار انجام اصلاحات است و به آن نیاز دارد و از آن نیز حمایت می‌کند. در جریان رای‌گیری برای انتخاب رئیس کمیسیون اروپا در بروکسل در میان 28 کشور عضو تنها انگلیس و مجارستان با انتخاب یونکر مخالفت کردند. با این که رهبر حزب کارگر انگلیس از موضع کامرون در قبال یونکر حمایت می‌کرد، اما گفت: نخست وزیر برای ساخت پل‌هایی در اروپا ناکام ماند و در ادامه وی را به خوش خدمتی به محافظه‌کاران شکاک به اروپا متهم کرد.
مرجع : ایسنا