به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۴۷۳۲۹
ارسال اسامی مشمولان دریافت سبد امنیت غذایی به دولت

سقف و کف مستمری مددجویان بهزیستی

گروه جامعه:​ رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه کف مستمری پرداختی به مددجویان هرساله مطابق قانون 20 درصد افزایش یافته است، گفت: کمترین مبلغ پرداختی 57 هزار تومان و بیشترین میزان آن 120 هزار تومان برای خانواده‌های پنج نفر به بالاست.
سقف و کف مستمری مددجویان بهزیستی
دکتر همایون هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به پوشش دومیلیون و یکصدهزار خانواری بهزیستی اظهار کرد: چهار میلیون و 800 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از خدمات مستمر این سازمان در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند. همچنین برای 13 میلیون نفر خدمت آموزشی ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد:‌ از این دومیلیون و یکصدهزار خانوار،‌ قریب به 55 درصد در حوزه توانبخشی هستند. همچنین بر اساس این آمار، 33 درصد از افراد تحت پوشش تک‌سرپرست و مابقی خانواده‌های دو تا شش نفره را تشکیل می‌دهند.رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه کف مستمری پرداختی سازمان به مددجویان هرساله مطابق قانون 20 درصد افزایش یافته است، گفت: کمترین مبلغ پرداختی 57 هزار تومان و بیشترین میزان آن 120 هزار تومان برای خانواده‌های پنج نفر به بالاست.

هاشمی افزود: البته سازمان بهزیستی بسته حمایتی ویژه‌ای را برای جامعه هدف در نظر گرفته شده است که در این بسته خدماتی چون مسکن، اشتغال و بیمه‌های اجتماعی و درمانی پیش‌بینی شده است و مستمری تنها یکی از خدمات این سازمان است که معتقدیم میزان آن هنوز کافی نیست و تنها یک کمک هزینه محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه اسامی تمام افراد تحت پوشش بهزیستی برای دریافت سبد امنیت غذایی به دولت ارسال شده است، گفت: ما نیز منتظر هستیم تعداد مشمولان، شرایط و زمان دریافت سبد از سوی دولت اعلام شود.
مرجع : ايسنا