به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۴۷۳۳۸

7میلیون کودک سوری نیازمند کمک‌ اند

گروه بین الملل: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل اعلام کرد که در حال حاضر 6 / 6 میلیون کودک سوری به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.
7میلیون کودک سوری نیازمند کمک‌ اند
سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو اعلام کرد که در حال حاضر 6 / 6 میلیون کودک سوری نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند که این مقدار نسبت به ژوئن 2013 حدود سه برابر افزایش یافته است. سیون اینگرام نسبت به کمبود کمک‌های بشردوستانه برای کودکان سوری هشدار داد و گفت: این تعداد رقمی بسیار بالاست و همچنان در حال افزایش است. طبق گزارش یونیسف،از بین 1 / 5 میلیون کودکی که در سوریه هستند 49 / 1 میلیون تن آن‌ها آواره هستند.

این سازمان گزارش داد که از مجموع 770 میلیون دلاری که برای ارائه کمک به کودکان سوری درخواست کرده تنها 37 درصد آن را دریافت کرده است. اینگرام گفت: در حال حاضر در لبنان، عراق و اردن خطر شدید پایان یافتن خدمات آب رسانی به خاطر کمبود کمک‌های بشردوستانه و همچنین خطر شیوع بیماری‌ها از جمله فلج اطفال وجود دارد.
آنتونیو گوتیرس، رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نیز  از فعالان در عرصه ارائه کمک‌های بشردوستانه خواست تا 75 / 3 میلیارد دلار را به آوارگان در لبنان، اردن، ترکیه، عراق و مصر ارائه کنند.
مرجع : ایسنا