به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۴
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۷ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : ۴۷۸۱۶

محکوميت بهزاد نبوی به يك سال حبس جديد

گروه سياسي: بهزاد نبوی فعال سیاسی پس از تحمل پنج سال حبس، بار دیگر به یکسال حبس تعزیری از سوی دادگاه انقلاب محکوم شد اما دادگاه مجازات حبس را به 10 میلیون تومان جزای نقدی تبدیل کرد.
محکوميت بهزاد نبوی به يك سال حبس جديد
محمد صالح نیکبخت وکیل مدافع نبوی با اعلام این خبر افزود: موکلم پس از تحمل پنج سال حبس و آزادی در تاریخ 31 اردیبهشت ماه امسال، 22 خرداد در دادگاه محاکمه و به یکسال حبس تعزیری دیگر محکوم شد. وی افزود:مستندات اتهام موکلم نامه هایی بود که در آن فعالان زندانی به برخی از مسایل اعتراض یا انتقاد کرده بودند و در میان این نامه ها آقای نبوی فقط یک شکوائیه را امضا کرده بود. وکیل مدافع بهزاد نبوی گفت: آقای نبوی در دادگاه فقط امضای همین یک مورد شکوائیه را پذیرفت و از انتشار سایر نامه ها اظهار بی اطلاعی کرد و گفت، آوردن نام او در ذیل این بیانیه ها، بدون اطلاع وی بوده است.

نیکبخت ادامه داد: موکلم در پاسخ به سئوال قاضی دادگاه مبنی بر اینکه چرا سایر بیانیه ها را تکذیب نکرده است، گفت به محض اطلاع از انتشار این بیانیه ها اعلام کرده نامش بدون اطلاع در ذیل نامه ها گذاشته شده است. وی اظهار داشت: دیگر مستندات محکومیت موکلم متن مصاحبه وی با خانم ریحانه طباطبایی بود که در رایانه مشارالیها هنگام بازداشت در سال های گذشته وجود داشت و هنوز انتشار نیافته بود. وکیل مدافع بهزاد نبوی ادامه داد: مطالب منعکس در صفحه فیس بوک فعال شده به نام موکلم از دیگر مستندات محکومیت آقای نبوی بود که صرف نظر از فعال شدن این صفحه و مطالب آن، اعلام کرد این مطالب علیه کلیت نظام نیست.

نیکخبت افزود: دفاعیات اینجانب نیز در همین چارچوب و فقدان ادله اثباتی در اتهامات انتسابی بود که دادگاه به رغم نواقص موجود، آقای نبوی را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد. وی توضیح داد: در نهایت با توجه به بیماری آقای نبوی و سن ایشان، دادگاه مجازات حبس را به 10 میلیون تومان جزای نقدی تبدیل کرد. نیکبخت گفت: نبوی از دولتمردانی است که به جز حقوق بازنشستگی، شرکت و سرمایه ای و منبع درآمد دیگری ندارد و این میزان جزای نقدی نیز رقم بالایی است. بهزاد نبوی پس از حوادث سال 88 از سوی دادگاه انقلاب به پنج سال حبس محکوم و پس از تحمل مدت یاد شده، 31 اردیبهشت ماه امسال از زندان آزاد شد.
مرجع : ايرنا