به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۱
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۴۸۱۱۹
هماهنگی حماس و حزب الله دربرابر اسرائیل

اسرائیل: جنگ‌غزه را 15سال ادامه می‌دهیم

گروه بين الملل: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تصریح کرد: عملیات نظامی ما علیه نوار غزه تا زمان رسیدن به اهداف خود حتی اگر 15 سال هم به طول بینجامد، همچنان ادامه خواهد داشت.
اسرائیل: جنگ‌غزه را 15سال ادامه می‌دهیم
آویگدور لیبرمن، در مصاحبه با شبکه 10 تلویزیونی این رژیم گفت: امکان ندارد هیچ کشوری تحمل ادامه شلیک موشک‌ها به سمت شهرهای خود را داشته باشد. آمریکا، روسیه و هیچ کشور دیگری چنین چیزی را نمی‌پذیرند. وی در خصوص چگونگی توقف شلیک موشک‌ها گفت: ما باید اقداماتی اتخاذ کنیم که دیگر پس از آن هیچ موشکی به سمت اراضی ما شلیک نشود حتی اگر این اقدامات 15 سال به طول بینجامد. لیبرمن در خصوص حمایتش از عملیات زمینی علیه نوار غزه گفت: موضع من در تمامی نشست‌هایی که در کابینه برگزار شده و همچنین در تمامی سطوح سیاسی روشن بوده است. در واقع ما باید تا پایان عملیاتمان را علیه حماس ادامه بدهیم.

وی گفت: امکان ندارد اسرائیل دست روی دست بگذارد تا پنج میلیون تن از شهروندانش آواره شوند. بلکه باید برای امنیت شهروندان خود هر اقدامی لازم باشد بکند و این هدف در واقع نیازمند حمایت جهانی است.

هماهنگی حماس و حزب‌الله لبنان در برابر اسرائیل
مسئول روابط بین‌الملل در جنبش حماس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با حملات جدید خود علیه نوار غزه درصدد از بین بردن مساله فلسطین است، گفت: هماهنگی میدانی میان حماس و حزب‌الله لبنان برای مقابله با اسرائیل وجود دارد.

 اسامه حمدان گفت: اسرائیل پس از شکست در مذاکرات صلح و استعفای مارتین اندیک و پایان مذاکرات و تشکیل دولت توافقی فلسطین سعی می‌کند از طریق عملیات جدید علیه نوار غزه به اهداف میدانی دست یابد و مساله فلسطین را از بین ببرد. وی گفت: عملیات نظامی از کرانه باختری آغاز شد و پس از آن با هدف ضربه زدن به مقاومت در شرایط و اوضاع نابسامان کنونی جهان عرب، عملیات خود را در نوار غزه نیز گسترش داد. حمدان اظهار داشت: اسرائیل برای اولین بار در سال 2006 از نظر نظامی شکست خورد و نتوانست هیچ گونه دستاورد میدانی یا سیاسی کسب کند و این اقدام در سال‌های 2008 و 2012 نیز اتفاق افتاد.

وی افزود: با وجود برتری اسرائیل در زمینه عملیات هوایی و زمینی اما مقاومت و مردم فلسطین پایداری خود را حفظ کردند و مقاومت ثابت کرد که می‌تواند دستاوردهای زیادی حاصل کند و امروز اسرائیل تلاش می‌کند تا برای به دست گرفتن دوباره زمام امور و از بین بردن مقاومت و مساله فلسطین از متغیرات در منطقه استفاده کند. حمدان تاکید کرد: قدرت مقاومت در فلسطین بسیار بالاست و می‌تواند همچنان به شلیک موشک‌ها ادامه بدهد و با هرگونه عملیات زمینی مقابله کند. وی ادامه داد: افراد مقاومت آماده هرگونه حمله‌ای هستند. مقاومت به تعداد افرادی انتقال یافته که می‌توانند دشمن را شکست بدهند برای همین امکان ندارد شکست بخورد.

حمدان در خصوص هماهنگی میان مقاومت در فلسطین و لبنان و نقش ایران گفت: دشمن یکی است و تاکتیک‌هایش نیز یکی است برای همین تبادل مهارت‌ها میان طرف‌های مختلف حاصل شده است. هماهنگی و همکاری میدانی همچنان هست و روابط با حزب‌الله و ایران در حال حاضر بسیار بهتر از آن چیزی است که همگان فکر می‌کنند. روابط با حزب‌الله بسیار خوب است و بر مقابله با رژیم صهیونیستی و تلاش برای آزادی فلسطین تکیه دارد.

حمدان خاطرنشان کرد: اگر افرادی هستند که معتقدند حماس به خاطر تغییر شرایط با مشکلات مواجه شده است در اشتباهند. مقاومت امروز قوی‌تر از گذشته است. ما همچنان در آغاز جنگ هستیم و گذشت روزها توانایی ما برای پایداری را ثابت می‌کند. حمدان به اوضاع کنونی منطقه در شرایطی که آمریکا درصدد تغییر درگیری‌ها و تبدیل مقابله با رژیم صهیونیستی به درگیری‌های مذهبی و طایفه‌ای است و همچنین بروز مشکلات بزرگتر در منطقه پس از تحولات سوریه عراق و مصر اشاره کرد.

حماس: در جنگ زمینی، گورستان سربازان اسرائیل را درست می‌کنیم
سخنگوی جنبش حماس در واکنش به تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله زمینی به نوار غزه اعلام کرد: جنگ زمینی تنها موجب ایجاد گورستان برای سربازان رژیم اشغالگر خواهد شد.

سامی ابوزهری، در بیانیه‌ای مطبوعاتی خاطرنشان کرد: این که گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، یک جیپ نظامی ارتش اسرائیل را در شرق شهر غزه منفجر کردند، نشان می‌دهد که چه چیزی قرار است در جریان جنگ زمینی رخ دهد. وی تاکید کرد: در صورت حمله زمینی، غزه تنها گورستان سربازان اسرائیل خواهد بود و آنچه که رخ خواهد داد هولناک‌تر خواهد بود. پیش‌تر گردان‌های عزالدین قسام اعلام کردند که جیپ نظامی رژیم صهیونیستی را در شرق منطقه «الشجاعیة» در شهر غزه با موشک هدف قرار دادند. علاوه بر آن، خودروهای رژیم صهیونیستی که برای بیرون آوردن این جیپ پیشروی کرده بودند، با 11 موشک و سه خمپاره هدف قرار گرفتند. منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی اعلام کردند، بر اثر حمله به این خودروی نظامی دو سرباز اسرائیلی زخمی شدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و اعضای کابینه وی تهدید کردند، در صورتی که شلیک موشک‌ها از غزه به سمت اراضی اشغالی پایان نیابد، آن‌ها دست به حمله زمینی به نوار غزه می‌زنند.
مرجع : ایسنا