به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۵۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۴۸۱۳۳
توضیحات سراج درباره بازگرداندن خاوری

زنجانی همچنان در سلول انفرادی است

گروه سیاسی: رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره پرونده محمودرضا خاوری و مهدی هاشمی توضیحاتی ارائه کرد.
زنجانی همچنان در سلول انفرادی است
ناصر سراج در جمع خبرنگاران درباره بازگرداندن رییس سابق بانک ملی به کشور برای محاکمه، گفت: اخیرا در سئول بودم و با IOI و AOA یعنی آمبودزمان آسیایی و آمبودزمان بین‌المللی با یکسری کشورهای غربی که در جلسه حضور داشتند از جمله آمبودزمان کانادا ملاقات داشتیم و در رابطه با خاوری توضیحات کاملی ارائه کردیم. وی افزود: با توجه به فصل چهار و پنج کنوانسیون مبارزه با فساد که کانادا عضو آن است این کشور باید تمکین کند. رییس آمبودزمان این کشور نیز قول مساعد داد که پیگیری کند تا ان‌شاءالله به نتیجه برسیم. سراج گفت: با نایب رییس IOI نیز مذاکره کردیم و ان‌شاءالله قرار شد اقداماتی انجام دهند.

قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده سه هزار میلیاردی، گفت: خاوری جزء سه مدیر بانکی است که باید محاکمه شوند و وقتی آمد با هم محاکمه می‌شوند. خبرنگاری پرسید اگر خاوری نیاید چطور می‌شود؟ سراج گفت: خودش که نمی‌آید. ما با این اقدامات می‌خواهیم او را بیاوریم. رییس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوالی درباره اعتراض مهدی هاشمی به تغییر قاضی پرونده‌اش، گفت: این موضوع را از خودشان سوال کنید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییر قاضی پرونده به درخواست شما بوده است یا خیر؟ ‌گفت: من رییس سازمان بازرسی کل کشور هستم. قبلا سازمان بازرسی کل کشور راجع به این پرونده گزارش داده است و با توجه به اینکه گزارش‌دهنده و حاکم نمی‌تواند یکی باشد این موضوع جزء موارد رد دادرس است. سراج افزود: من اعلام کردم که به این دلیل نمی‌توانم به پرونده رسیدگی کنم و خوشبختانه با این درخواست موافقت شد.

خبرنگاری پرسید آیا قوه قضاییه در این پرونده تحت فشار بوده است؟ که سراج گفت: قوه قضاییه تحت هیچ فشاری قرار نمی‌گیرد. علت تغییر قاضی هم این بود که من قانونا حق رسیدگی نداشتم. رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره اینکه گزارش سازمان بازرسی در زمان ریاست پورمحمدی بوده نه سراج، گفت: منظور ارائه گزارش توسط شخصیت حقوقی سازمان بازرسی است.

زنجانی همچنان در سلول انفرادی است

از سوي ديگر، رئیس سازمان زندانها گفت: تاکنون هیچ تغییری در وضعیت بابک زنجانی در زندان اوین به وجود نیامده است.
علی اصغر جهانگیر در پاسخ به پرسش مهر در خصوص آخرین وضعیت بابک زنجانی در زندان اوین اظهار داشت: هیچ تغییری در وضعیت این متهم بوجود نیامده و وی همچنان در سلول انفرادی زندان اوین است. وی در خصوص جلسه امشب سازمان بازرسی و دولت برای فروش اموال بابک زنجانی گفت: در این زمینه من هیچ اطلاعی ندارم و از سازمان زندانها برای شرکت در این جلسه دعوتی نشده است. رئیس سازمان زندانها در خصوص بازدید از زندان اوین و برخورد گزینشی با خبرنگاران در این مراسم اظهار داشت: من از این موضوع بی اطلاع هستم و دعوت صورت گرفته از سوی روابط عمومی انجام شده است. گلایه خبرنگاران در این زمینه را پیگیری می کنم.
مرجع : ایسنا