به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۴۸۱۸۹

شوخان بینایی خود را به دست آورد

گروه جامعه: عضو کانون وکلای دادگستری مرکز از بازگشت بینایی به چشمان شوخان خبر داد و گفت: درحالی بینایی به چشمان شوخان بازگشته که خانواده اش یک ریال بابت جراحی های او نپرداخته اند.
شوخان بینایی خود را به دست آورد
«حسین احمدی نیاز» افزود: بینایی شوخان با جراحی و کاشت سلول های بنیادی در بیمارستان نور تهران به وی بازگشته است. وی تصریح کرد: اگر کمک رسانه ها نبود، شوخان نمی توانست به بینایی خود برسد.

عضو کانون وکلای دادگستری مرکز به پرونده «نگار» (دختربچه هشت ونیم ماه ای که به دلیل نابینایی پدر و مادرش به بهزیستی سپرده شده و با خبر ایرنا دوباره به آغوش خانواده بازگشت) اشاره کرد و گفت: «نگار» نیز در شرایط حادی قرار داشت که رسانه به داد او رسید.

«شوخان براخاسی» دختر شش ساله اهل ایوان دره کردستان دو سال ونیم قبل بر اثر مصرف پنی سیلین و حساسیت به این دارو، از ناحیه دو چشم نابینا شد. این کودک دو بار در بیمارستان فارابی تهران تحت عمل جراحی چشم قرار گرفت اما بینایی او بازنگشت. سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از معاینه این کودک، با بهره گیری از بهترین متخصصان چشم و با استفاده از پیوند سلول های بنیادی، 15 فروردین سال جاری چشم چپ شوخان را جراحی کرد.
مرجع : ایرنا