به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۴۸۲۲۶

زیکو: حتی از ایران و الجزایر هم کمتر بودیم

گروه ورزشي: ستاره سابق تیم ملی برزیل به انتقاد شدید از مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور پرداخت.
زیکو: حتی از ایران و الجزایر هم کمتر بودیم
به گزارش ایسنا، تیم ملی برزیل در حالی که امیدوار بود جام جهانی را در خانه نگهدارد در دیدار نیمه نهایی برابر آلمان شکست خورد و نتوانست در فینال ماراکانا حاضر باشد. او درباره نتیجه ضعیف برزیل در جام‌جهانی گفت: اول از هر چیز به خاطر این نتیجه بسیار ناراحتم. بیش از این که از نتیجه 7 بر یک برابر آلمان ناراحت باشم از بی‌مسئولیتی سران فدراسیون فوتبال برزیل ناراحتم. پس از این نتیجه چه اتفاقی رخ داد؟ هیچ توضیحی داده نشد. آن‌ها فکر کردند مردم برزیل هیچ چیز نمی‌فهمند اما این طور نیست. به نظر من فدراسیون فوتبال برزیل نیازمند یک سونامی است. درست است یک مشکل وجود دارد اما پنهان کردن آن مشکل چه دردی را دوا می‌کند؟

زیکو در ادامه گفت: مشکل سران فوتبال برزیل این است که به حرف هیچ کس گوش نمی‌دهند و حرف خودشان را می‌خواهند به کرسی بنشانند. فدراسیون فوتبال برزیل نقدپذیر نیست و اقداماتی در سال‌های گذشته انجام داده است که تنها می‌توانیم آنها را احمقانه بخوانیم. در حال حاضر بازیکن خوب نقش زیادی ندارد بلکه شما باید ذهنیت پیروزی داشته باشید. تا وقتی بازیکنان‌تان به خودشان باور نداشته باشند و ذهنیت پیروزی نداشته باشند مطمئن باشید پیروز نمی‌شوند.

ستاره تیم ملی برزیل در سال‌های 1982 و 1986 در ادامه گفت: مشکل دیگر اسکولاری است که هیچ جایگزینی ندارد. او در این جام اشتباه‌های زیادی کرد. اسکولاری فکر کرده بود چون قهرمان جام کنفدراسیون‌ها شده می‌تواند با همان شیوه به قهرمانی جام جهانی هم برسد اما این یک نگاه کوته‌بینانه بود. دست برزیل برای حریفانش رو شده بود. همه می‌دانستند با توجه به بازی در جام کنفدراسیون‌ها این تیم قرار است به چه شکل در جام جهانی بازی کند. شما ببینید ما حتی برابر تیم‌هایی مثل شیلی و مکزیک هم نتوانستیم فوتبال خوبی را به نمایش بگذاریم و برابر آلمان که بدترین نتیجه را کسب کردیم. ما حتی از ایران و الجزایر هم در این جام کمتر بودیم. شما دیدید ایران برابر آرژانتین چقدر شجاعانه بازی کرد و یا حتی الجزایر برابر آلمان چه فوتبال شجاعانه‌ای را به نمایش گذاشت اما ما به هیچ وجه در این جام شجاعانه بازی نکردیم.

زیکو در ادامه گفت: مشکل ما در برزیل این است که مربی تربیت نمی‌کنیم. مدرک مربی‌گری من در ژاپن به من داده شد. آنجا دوره‌های طولانی مدتی برای مربیان برگزار می‌کنند اما در برزیل این طور نیست. ما از کسانی که فوتبال نمی‌فهمند می‌خواهیم تا به مربیان ما فوتبال آموزش دهند. خودمان فکر می‌کنیم که همه چیز می‌دانیم اما این طور نیست. باید قبول کنیم که خیلی‌ها هستند که بیش از ما برزیلی‌ها فوتبال را می‌فهمند و باید از آنها استفاده کنیم. کسانی مثل یوهان کرایف، پل برایتنر و پپ گواردیولا.

سرمربی سابق تیم ملی ژاپن در ادامه گفت: مشکل دیگر برزیل نبود یک بازیکن شماره 10 در این تیم است. یک هافبک بازیساز که بتواند بار تیم را به دوش بکشد. ما بازیکنی نداریم که بتواند بازیسازی کند و از موقعیت‌های کوچک فرصت گل بسازد. شما نگاه کنید هلند بازیکنی مثل اسنایدر را دارد. کلمبیا بازیکنی مثل جیمز رودریگس را دارد اما در برزیل بازیکنی نیست که بتواند بازیسازی کند.

کاربر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۰۹:۱۳
بیخود کرده اسم ایران رو برده ! (241121)
شهروند درجه 3
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۳:۴۷
اصن تابلوئه دلواپسی (241174)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۲:۳۹
ایران آبرومردانه از جام خدافظی کرد نه به این افتضاحی . به افتخار تیم ملیمون بزن دست قشنگرووووووووووووو (241141)
کنترل پروژه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۴:۰۳
ها ها ها
این است تیم کارلوس کیروش
فقط دلم سوخت واسه الجزایر بیچاره (241176)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۴:۱۷
ما ملت ایران به این اقدام اعتراض داریم برزیل در حد بنگلادش هم نیست که بخواد با ما کل کل بکنه (241181)
از طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۵:۱۷
چرا خودشوو با عربستان مقایسه نکردن؟ (241191)
موازی
United States
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۵:۲۰
این تعریف بود یا تحقیر؟! مثل اینکه گفته باشد ما از تنبل ترین شاگرد کلاس هم نمره کمتری گرفتیم!شاید هم ترجمه این برداشت رو القا میکنه! (241192)