به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۳
 
۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۴۸۲۵۳
جوسازي عليه وزير علوم همچنان ادامه دارد

آقای حداد عادل؛ به‌ راستی چه کسی مسبب حوادث تلخ 78 و 88 بوده‌ است؟

گروه دانشگاه: در حالی که به نظر می‌رسید وزارت علوم دکتر فرجی‌دانا، که عمر آن به ده ماه نیز نمی‌رسد، لااقل برای مدتی کوتاه نفس راحتی بکشد، موج جدید حملات علیه وزیر علوم آغاز شده‌است.
آقای حداد عادل؛ به‌ راستی چه کسی مسبب حوادث تلخ 78 و 88 بوده‌ است؟
در حالی که با تصمیم جمعی نمایندگان مجلس، قرار شده فعلا و تا دست‌کم یک‌ماه موضوع استیضاح وزیر علوم به‌صورت مسالمت‌آمیز حل شود، به نظر‌ می‌رسد اظهارنظرهای برخی در مورد وزارت علوم و شخص دکتر فرجی‌دانا فضا را همچنان ملتهب نگاه‌ خواهد داشت.

در همین راستا، غلامعلی حداد عادل، به عنوان رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس در اظهار نظری تازه، سعی کرده توپ را به زمین دولت و شخص فرجی‌دانا بیندازد و با بیان این‌که ما با وزیر علوم مشکل شخصی نداریم، اظهارداشته: «به شخصیت علمی فرجی دانا احترام می‌گذاریم. از وزیر علوم انتظار داریم کاری کند که حوادث تلخ سال‌های 78 و 88 تکرار نشود. در سال 78 بنده در مجلس ششم و در صف اول مشاهده حوادث بودم در 18 تیر؛ سال 88 و آن فتنه را نیز همه به یاد داریم. »

در این میان یک سوال اساسی توجه را به خود جلب می‌کند و آن این‌که مسبب واقعی حوادث 18 تیر 78 و به خاک‌وخون کشیده‌شدن دانشجویان در محل خواب و درس‌خواندن خود به راستی چه کسی است؟ مگر غیر از این است که رهبر معظم انقلاب، سه روز پس از حادثه و در روز 21 تیرماه 78 فرمودند: «این حادثه تلخ، قلب مرا جريحه‌دار كرد»؟ مگر دستور ندادند که «هركسى بوده، فرق نمى‌كند؛ چه در لباس نيروى انتظامى، چه در غير آن. مسلماً با كسانى‌كه در نظام جمهورى اسلامى تخلّف مى‌كنند، بايد برخورد شود»؟

با توجه به این‌که آقای حداد خودشان گفته‌اند که در وقایع سال 78 در صف اول مشاهده حوادث بوده‌اند، این سوال پیش می‌آید که اگر آن موقع با پیگیری‌های مجلس، با مسببان این‌گونه حوادث خودسرانه برخورد قاطع می‌شد، آیا مشابه این حادثه در سال 88 تکرار می‌گشت؟ آیا بازهم چنین زخم‌های سنگینی بر پیکره دانشگاه و دانشجو وارد می‌آمد؟ اصلا حادثه 78 به کنار. حوادث 88 چطور؟ آیا با مسببان برخورد غیرقانونی با دانشجویان برخوردی شد؟ آیا نمایندگان مجلس به عنوان وکلای ملت، از حق طبیعی دانشجویان برای پیگیری مطالباتشان در برخورد با عوامل حمله به دانشگاه، در روزهای 16 و 17 آذر 88 دفاع کردند؟ به راستی چه کسی باعث ملتهب‌شدن فضا در این وقایع بود؟

آقای حداد در بخش دیگری از این اظهارنظر گفته: «ما از رئیس‌جمهور که شعار اعتدال را عنوان کرده و از وزیر علوم درخواست‌مان در درجه اول این بوده و هست که آن آرامشی که مستلزم کار دانشگاهی است و رهبری در روز تنفیذ ریاست جمهوری گفتند و در هفته جاری نیز مطرح کردند، آن آرامش حفظ شود.» در این مورد هم می‌توان گفت، دانشگاه و دانشجو که مشغول کار خود هستند. وزارت علوم دارد کار خودش را می‌کند. سرپرستان جدید دانشگاه‌ها منصوب شده‌اند تا در فضای آرام فصل تابستان خود را برای اجرای برنامه‌های علمیشان در سال تحصیلی جدید آماده‌کنند. چه کسی نمی‌گذارد دانشگاه‌ها آرام باشند؟ مگر غیر از این است که مجلس با طرح استیضاح دکترفرجی‌دانا به دلیل انتصاباتشان (که حق طبیعی وزیر علوم است)، قصاص قبل از گناه کرده‌است. پس چرا در دولت قبل که هرروز از این دانشگاه و آن دانشگاه خبر اخراج یک استاد و بازنشستگی استادی دیگر بلند می‌شد، صدای مجلس درنیامد؟ چرا هنگامی که حق تحصیل یک دانشجو با ستاره‌دارشدن خورده ‌می‌شد، حرفی نزدید؟

حداد عادل صحبت‌هایش را در این خصوص این‌گونه ادامه داده:« ما به سراغ وزیر علوم نرفته‌ایم که از باند، جریان، جناح یا حزب ما رئیس دانشگاه بگذارند بلکه حرف ما این است کسانی که آزموده‌ شده‌اند و دیدیم چه کردند اینها را در دانشگاه مسلط نکنید البته وزیر علوم هم همیشه می‌گوید من نمی‌خواهم چنین کاری کنم اما تصور بسیاری از نمایندگان این نیست.» باز هم با شنیدن این اظهارنظر سوالاتی در اذهان متبادر می‌شود: چرا تا قبل از مطرح‌کردن ماجرای بورسیه‌های غیرقانونی خبری از این انتقادها نبود؟ چرا به‌جای دخالت در حق طبیعی وزیر علوم برای انتصاباتی که قانون به او اجازه داده، به سراغ پیگیری چنین ماجراهایی نمی‌روید و جریمه‌کردن خاطیان را خواستار نمی‌شوید؟ چرا در فضایی که چنین پرونده‌هایی رو می‌شود، به یک‌باره به یاد دفاع از دانشگاه می‌افتید تا در جو رسانه‌ای به‌راه‌افتاده، چنین اتفاقاتی در هیاهوی استیضاح گم‌شود؟ آقای حداد، در این‌میان به راستی چه کسی دلسوز دانشگاه و دانشجو است؟

آرمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۲:۲۳
آقای حداد، بهتره به جای گیر دادن به وزارت علوم فعلی، در پی بررسی تخلفات دولت قبلی باشید. (241131)
سان
Canada
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۹:۵۲
از همه بدتر دیدن انتخابات افغانستان که کاندیدی معترض هست و انجا چگونه برخورد شده و اینجا!؟!؟ (241259)
حاااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۲۲:۳۴
بخدا ما کوتاهی کدریم وگرنه امسال رسایی و کوجک زاده و حدادو... باید بشن نماینده ملت؟ ادم میسوزه بخدا اینا از مردم دانشجو وووو دم میزنن (241279)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۲:۲۴
آقای حدادعادل پاسخگوی حمایت خود از عملکردهای احمدی نژاد و وزیرعلومش باشید (241133)
رانت آباد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۲:۲۶
جناب حداد عادل

رانتخوری یک نوع دزدی است و رانتخور یک دزد است (241134)
رانت آباد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۲:۲۸
رانتخوری یعنی دزدی در روز روشن (241135)
رانت بی رانت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۲:۳۱
رانت مدیریتی - رانت اقتصادی - رانت تحصیلی -رانت استخدام - رانت.......

ولله به خدا قسم "رانت "یک نوع "دزدی "بزرگ است (241137)
تلنگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۲:۳۱
اگر شما و دوستان دلواپستان بگذارند دانشگاه که هیچ کشور آرام می شود (241138)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۲:۳۳
:اش به جای فیزیک وفلسفه وادبیات این آقا کمی اخلاق وانصاف می خواندند و برای دو روز دنیا یقه مبارکشان را پاره نمی کردند (241140)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۲:۴۱
مسبب اصلي اكثر تصميمات ضد دولتي ، چه در دولت اصلاحات و چه در دولت آقاي روحاني همين آقاست.آقاي كلمه ساز باور كن انتخابات تموم شد و شما بهمراه يار شكست خورده پايداريتون روي هم زير 4 ميليون راي آورديد. جلوي راي مردم مقاوت نكيند كه له ميشيد. (241142)
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۲:۴۲
بهار جون مثل اینکه هنوز خودی و غیر خودی را متوجه نشدی ! مگه نمی دونی که اگر خودی باشی اشکال ندارد 3000 نفر بورسیه غیر قانونی بگیرند و گور پدر علم و نخبه پروری! ولی اگه غیر خودی باشی اگر عسل تو دهناشان کنی فکر می کنند زهر هلاهل است! حالا خودی و غیر خودی را متوجه شدی (241144)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۲:۴۲
اقاي حداد هم مثل احمدي نجاده!!!

درود بر خاتمي وروحاني....

درود بر اسلام راستين.... (241145)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۲:۴۲
اقای حداد به جای گیردادن به دکتر فرجی دانا پاسخگوی عملکرد ساله خود باشید (241146)
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۲:۴۴
مقصر همش محمود زلزله هست (241147)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۲:۵۱
آی دلم میخواست این حداد تو رقابت انتخابات ریاست جمهوری باقی میموند واونوقت میدید چندتا رای میاره
دیگه اینقدر درافشانی نمیکرد (241151)
ایران آباد (کورا ....)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۳:۰۲
نمیدانم این آقا وسایر نمایندگان ویا مسئولین که در جایگاه قدرت قرار میگیرند با کدامین حق برای ملت تصمیم میگیرند .مگر جز این است که سالها از صدقه سر ملت خود وخانوادهایشان در ناز ونعمت بسر می برند وهیچ غمی از نداشتن فردا حتی برای ندیده هایشان وجود ندارد ولی ملت بیچاره ترس از نبودن نان فردا تمام لحظه های زنده بودنشان را دستخوش التهاب نموده است. بگذارید لایق تر از شما هم در این مملکت چند صباحی فعالیت کند تا هنر ش را ببینید . (241153)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۳:۰۴
اقاي حداد دانشكاه را با بادكان اشتباه كرفته است (241154)
ن.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۳:۱۲
هیچکس جوانان ودانشجویان بمیرند معتاد شوند برای یک لقمه نون وگذران زندگی محتاج همین اقایان باشند تا با یک حقوق حداقلی در موسسات خصوصی عالیجنابان بیگاری کنند وایشان وامثالهم راحتی دانشجو باید پخمه توسری خور مطیع بله قربان گو چاپلوس و... باشد تا اینها و فرزندانشان بتوانند به همه جا چنگ بیندازند.مانند اختاپوس (241156)
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۳:۱۶
به عکس نگاه کنید می دانید (241159)
0101
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۳:۲۱
آقای حداد
شما را به خدا مردم را این گونه ساده لوح تلقی نکنید.تبعاتش برای شما ودوستانتان گران تمام میشود. (241163)
نیما
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۳:۲۲
جناب حداد مسبب حوادث سال 78 کسانی هستند که به حریم دانشگاه و دانشجو تجاوز کردند. ....... (241165)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۳:۳۳
جناب وزیر علوم باید خیلی محکم روی مواضعشون بایستند .. رای اکثریت مردم پشت ایشون هست .. حتی اگر استیضاح هم صورت بگیره ... رییس جمهور باز هم باید دکتر توفیقی رو به عنوان سرپرست معرفی کنه تا کارها و زحمات جناب وزیر به هدر نره... (241167)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۳:۳۶
حداد است دیگه کاری نمیشه کرد/وقتی ایشان رییس مجلس بودند این تخلفات شروع به رشد کرده است/زیاد حرفایش را جدی نگیرید (241169)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۳:۵۲
.... اقای حداد عادل!!!!! 18 تیر زمان مجلس پنجم بود نه ششم.....اون موقع هم شما نماینده نبوديد... (241175)
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۴:۰۵
چوب را كه برداري گربه دزده فرار ميكنه، حكايت پرونده 3002 بورسيه غير قانوني و استيضاح وزير است (241178)
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۴:۵۲
روتونو برم،فتنه گرارو که مملکتو به هم ریختن ول کردین،به این چیزا گیردادین،حتما 2روز دیگه میکین رییس جمهور یا باید اصلاح طلب باشه یا تقلب شده. (241184)
دانشوي سابق ٧٨
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۵:۰۰
در ١٨ تير٧٨همه چيز به اروجعلي ببر زاده ارجاع گرديد و امور مختوم به خير شد !!!!! (241186)
ارمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۵:۰۵
برخورد با کی؟؟؟؟؟؟ دلتون خوشه ها (241187)
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۵:۰۸
حق مسلم ملت است تا جاعلان پستهاي كشوري و مراتب دولتي را بشناسند لطفا اسامي سه هزار بورسيه غير قانوني را منتشر كنيد چه وزير استيضاح شوند چه نشوند (241188)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۵:۱۳
به اقای حداد عادل باید گفت صم بکم فهم لایبصرون خجالت هم خوب چیزی است لطفا چشمتان را خوب بگشایید وکارهای دولت قیل و اعوان وانصارش را ببینید و اثار ان رفتار را در زندگی مردم مشاهده کنید ان وقت ازاد مردانه و حسینی وار بگویید اهل فتنه کیست (241190)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۵:۳۴
این حرفها بی فایده هستند.این آقایان فقط صحبت هایی را میشنوند و درک میکنند که در راستای اعمال و سیاست های خودشان و جناح مطبوعشان باشد. شما خود را خسته نکنید.انگار که بخواهید میخ آهنی در سنگ سخت بکوبید. (241193)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۵:۴۰
زمانی که اوضاع دانشگاه از نظر علمی با انتصاب های پوپولیستی و باند بازی به اسفل السافلین میرفت آقای حداد و این جماعت بظاهر نماینده کجا بودند !؟
چرا این جماعت در زمان اعطای این بورسیه های غیر قانونی دم نزدند ؟ شما نماینده ملت هستید یا نمایندۀ منافع شخصی و باندی خودتان ؟؟
......این بودار ترین استیضاح از آغاز انقلاب تا به امروز است .
...با هر وزیری قضیه بورسیه های غیر قانونی باید به شدت دنبال شود (241194)
عماد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۵:۵۷
سر منتقدین را ببرید - به همه هم انگ تندرو بزنید - فقط صادق زیبا کلام خوبه (241201)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۶:۰۴
این آقایان تا میتوانند دولت و وزرا را میکوبند چون فرصتشان در حال تمام شدن است و مردم هرگز به این آقایان اجازه ورود به مجلس را نخواهند داد (241202)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۶:۳۵
جناب حدادا زمانی که سخنرانی تاریخی اقای دکتر که فرمودن با عرض پوزش از خوانندگان که اون مه مه رو لولو برد شما بعنوان فرهنگستان ایران زمین پای سخنرانی ایشان پوزخند میزدین جای تاسف فراوان داشت اگه همچون اتفاقی در کشورهای دموکراتیک وپیشرفته اتفاق می افتاد مسئول مربوطه براشفته میشد وجلسه را بعنوان اعتراض ترک میگفت باید بعرض جنابعالی برسانم که مردم ایران حافظه ای خوبی دارن امیدوارم جبران مکافات کنید (241207)
تبرک
United States
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۶:۳۷
فکرکنم جناب حدادباجبهه ی پایداری مناسباتی دارند.مرکز فرماندهی علیه دولت وشخص رئیس جمهورو وزرا آنجاست.چرا که هر آنچه مرکز فرماندهی می خواهد از زبان آقایان جنتی خاتمی شریعتمداری ورسایی وزاکانی وحسینیان وکوچک زاده وآقای mpt متبادر می شود.جناب کمی عادل باش بخدافردای قیامتی هست حساب پس دادن سخته. (241208)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۶:۴۳
آقای حداد! سال 78 مجلس پنجم راس کار بود. حافظه شما کم شده؟! (241209)
aomidia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۶:۵۵
بنده بعنوان یک عضو هیات علمی بادرجه استادی که وبعنوان مدیر عامل مراکز علمی وخدماتی درمانی بودم سخنان جناب آقای حداد عادل را باور نداشته ممعتقدم که ایشان خودشان هم سخنان خود را قبو ل نداشته و به اقتضای روز سخنرانی میکنند (241216)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۷:۰۴
اگر با مسببان فتنه 78 برخورد میکردند که باید طومار اصلاح طلب های تندرو برچیده میشد و امروز هم وزیر علوم استیضاح نمی شد حرف همین هست که چرا وزیر علوم دوباره همان ها را سر کار آورده؟ (241221)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۷:۱۸
حداد عادل: «... در سال 78 بنده در مجلس ششم و در صف اول مشاهده حوادث بودم در 18 تیر؛ سال 88 و آن فتنه را نیز همه به یاد داریم.»
گفتنی است که انتخابات مجلس ششم در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۷۸ صورت پذیرفت و منتخبین آن از 7 خرداد 79 وارد مجلس شدند.
وقتی که وی (حداد عادل)، اشتباهی تا این حد غلط و فاحش را بر زبان جاری می کند، واویلا بر دیگر نظرات و تحلیل هایش. (241226)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۸:۰۸
آقای حداد قصاص قبل از جنایت می فرمایند!!!!!! می گویند به منظور جلوگیری از تکرار حوادث مشابه سالهای 87 و 88 وزیر باید استیضاح گردد ؟؟؟؟!!!!! (241234)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۸:۱۵
آقای حداد گیرم حرف شما درست ؟! اگرچه سال 78 اصلاح طلبان سرکار بودند و وزیر علوم اصلاح طلب بر مسند وزارت بود اما حوادث سال 88 درحالی رخ داد که تمامی ارکان حکومت در دست دوستان شما بود و وزیر علوم و روسای دانشگاهها هم از دوستان و همکاران شما بودند که آن وقایع رخ داد پس با این حساب چرا آن موقع خواهان استیضاح وزیر علوم نبودید ؟؟ این یک بام و دو هوایی چه معنایی دارد !!! (241236)
امحمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۸:۵۱
دکتر محمود تو چه کار با این کشور کردی که هر روز باید یه خرگوش ناز رو از کلاه 8ساله ریاست جمهوریت در بیارن .به جان عزیزت دیگه طاقت اینهمه سوپراز شدن رو نداریم . دیگه دانشجوی بورسیه رو کجای دلمون جا بدیم دیگه جا نداره ها . (241244)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۱۹:۲۶
آقای حداد شما مدیون دانشگاه هستید و هرچه دارید ازخدمات دانشگاه و بیت المال است پس در حق ملت و دانشگاه جفا نکنیدحقیقت را بگویید هر چند که تلخ باشد.
هر چند که امیدی به ابراز حقیقت از طرف شما وهمفکرانتان نیست چرا که شما ها واقعیتهاو حقایق را بر اساس منافع شخصی و گروهی معادل سازی میکنید. (241252)
فرهنگ یار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۲۲:۰۸
جناب حداد شمابعنوان رئیس فرهنگستان به جملات زیر توجه کنید
1-آنقدر قطعنامه صادر کنید قطعنامه دانتان پاره شود
2-آن ممه را لولو برد
3-مدرک کاغذپاره ای بیشتر نیست
4-اوباما آب دماغش را نمی تواندبالابکشد
5- گوش زورگویان را با چاقوی زنجان می بریم
6- کارگری را زمانی شهردار بودم دیدم فس فس می کند
7-مدیری را که کارنکند میکنم تولوله وگوششومیبرم
8-آب رابایدهمون جایی که می سوزه ریخت.چراسکوت کردی؟اگه ادبیات سخیف ایشان را بخواهم بگم یک کتابه.(لابدازترس این که اصلاح طلبان قدرت نگیرندآره؟) (241274)
ناشناس
Germany
۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ۲۲:۵۲
جناب اقای حداد نکنه کهدکترای شماهم مثل بورسیه 3000نفره که میترسین بعدابرملابشه. (241280)