کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آلودگي هواي خوزستان در حالت بحران

لغو اغلب پروازهاي امروز در فرودگاه اهواز

23 تير 1393 ساعت 17:16

گروه جامعه: با ورود توده گرد و غبار از مرزهاي غربي به خوزستان، شرايط هوا در این استان به وضعیت بحرانی رسيد و اغلب پروازهاي امروز صبح به مقصد اهواز لغو و صدها مسافر در فرودگاه سرگردان مانده‌اند.


بنابر اعلام اداره‌كل حفاظت محيط زيست خوزستان؛ ميزان اين آلودگي در برخي از شهرهاي استان خوزستان بالاتر از حد مجاز بوده و اين امر موجب افزایش ریزگردها و كاهش ديد شده است. اداره‌ كل حفاظت محيط زيست خوزستان ضمن اعلام اين خبر از خوزستانی‌ها درخواست کرده است كساني كه بيماري قلبي و تنفسي دارند و همچنين كودكان از تردد در فضاهای باز و انجام فعالیت‌های ورزشی خوداری کنند.

تداوم گرد و غبار در خوزستان تا اواخر امروز

معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی تداوم پدیده گرد و غبار تا اواخر امروز در استان خبر داد. علی‌رضا غلام‌پور اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی همان طور که قبلا پیش بینی‌شده بود، گرادیان فشار هوای قابل ملاحظه در بیابان‌های مرکزی و جنوبی عراق، موجب وزش بادهای شدید و در نتیجه برخاستن گرد و خاک و انتقال آن بر روی استان شد. وی افزود: امروز شوشتر با 200 متر کمترین دید افقی را داشته است. دید افقی اهواز نیز تا یک ساعت پیش یک‌هزار متر بوده است.
غلام‌پور گفت: پدیده گرد و غبار به جز ایذه، دهدز و لالی؛ بیشتر نقاط خوزستان را در بر گرفته بود. وی ادامه داد: بر همین اساس در پیش‌بینی 24 ساعته، آسمان خوزستان قسمتی ابری همراه با گرد و غبار و خاک در برخی ساعات وزش باد قابل ملاحظه و تداوم وضعیت گرد و خاک تا اواخر امروز(دوشنبه) خواهد بود. معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان گفت: در 24 ساعت گذشته آبادان، امیدیه، هندیجان، شوش و رامهرمز با 49 درجه سانتی‌گراد گرمترین و ایذه و دهدز با 29 درجه سانتی‌گراد خنکترین نقاط استان گزارش شدند.


کد مطلب: 48474

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/48474/لغو-اغلب-پروازهاي-امروز-فرودگاه-اهواز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir