به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۳ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : ۴۸۴۹۳

کواکبیان: دولت نباید از استیضاح بترسد

گروه سیاسی: رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، با بیان اینکه در جلسه شب گذشته این شورا جنایات رژیم صهیونیستی به شدت محکوم شد، با اشاره به مهلت یک ماهه مجلس به وزیر علوم، گفت: همچنین در این جلسه تاکید شد دولت نباید از استیضاح ترسی داشته باشد، بالاخره مجلس از حق خودش استفاده می کند و دولت هم باید از حق خودش استفاده کند و توضیحاتی که در خصوص مباحث آموزش عالی وجود دارد، به اطلاع مردم برساند.
کواکبیان: دولت نباید از استیضاح بترسد
مصطفی کواکبیان با اشاره به جلسه شب گذشته شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، گفت: این جلسه با حضور قریب به اتفاق گروه‌ها و احزاب عضو تشکیل شد و سه محور در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات افزود: یکی از محورهای بحث شده در جلسه شورای هماهنگی اصلاحات مهلت یکماهه مجلس شورای اسلامی به وزیر علوم برای انجام بعضی درخواست‌ها بود، ما امیدواریم همه چیز بر مبنای قانون پیش برود و بحث های خطی و جناحی و شخصی بر این موضوع سایه نیندازد.

کواکبیان با بیان اینکه عزل و نصب روسای دانشگاه ها از حیطه اختیارات وزیر است، گفت: بر اساس قانون وزیر باید بتوانند این عزل و نصب ها را انجام دهد و نمی شود به وزیر بگوییم که شما باید فلان فرد را نصب و یا فلان فرد را عزل کنید. وی تصریح کرد: همچنین در این جلسه تاکید شد دولت نباید از استیضاح ترسی داشته باشد، بالاخره مجلس از حق خودش استفاده می کند و دولت هم باید از حق خودش استفاده کند و توضیحاتی که در خصوص مباحث آموزش عالی وجود دارد، به اطلاع مردم برساند.

رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، همچنین با اشاره به حوادث دلخراش فاجعه غزه ادامه داد: حملات وحشیانه و ددمنشانه صهیونیست ها به غزه که منجر به شهید شدن بیش از 150 نفر از مردم فلسطین شده است و یک سوم این شهدا نیز زنان و کودکان هستند، در این جلسه به شدت محکوم شد. وی گفت: قرار شد به مناسبت روز قدس بیانیه مفصلی در مورد ابعاد مختلف جنایت صهیونیست ها صادر کنیم که در آن بیانیه به وظیفه ای که مسلمان ها و دولت های اسلامی در سال جاری برای برپایی بهتر روز قدس دارند اشاره شده است.

کواکبیان همچنین بررسی طرح نحوه فعالیت احزاب که در صحن علنی مجلس در حال بررسی است را از دیگر محورهای جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نام برد و گفت: قرار شد ما یک نامه ای به رئیس مجلس بفرستیم و دغدغه های خودمان را در خصوص اصلاح قانون احزاب بیان کنیم. وی با بیان اینکه رویکرد طرح فعالیت احزاب باید نگاه توسعه محور باشد ادامه داد: رویکرد این طرح باید براساس توسعه سیاسی باشد و نه نگاه محدودکننده و نگاه صرفا حکومتی و امنیتی.

رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: ما نمی گوییم که این طرح جنبه مثبت ندارد ولی اگر قرار باشد بخاطر دو سه نکته مثبت ما قانون فعلی را تغییر دهیم ترجیح می دهیم که قانون فعلی تغییری پیدا نکند؛ اگر قرار باشد نگاه جامعی به قانون احزاب داشته باشیم باید نکاتی در این طرح جدید مدنظر قرار گیرد.
مرجع : مهر

پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۳ ۱۹:۲۲
آقای فرجی دانا وزیر محترم علوم چرا باید به مجلس نشینان باج بدهد!!آقای روحانی هم باید با صلابت از وزیرش دفاع کند .حالا که بحث شفّافیّت مطرح است چرا وزیر دست پایین بگیرد واصولا" چرا وقت یکماهه را پذیرفت میبایست استیضاح را قبول میکرد و در صحن مجلس اسامی سه هزار بورسیه غیر قانونی را علنی میکرد تا مجلس را ناک اوت کند .آنوقت عکس العمل مجلس برای مردم بیش از بیش عیان میشد که فعلا"..؟؟ (241410)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۴ ۰۳:۲۰
مجلس هم به خاطر ترس از رو شدن همین مسایل مربوط به بورسیه ها فرصت یکماهه داده وگرنه عاشق چشم و ابروی فزجی دانا که نیستند (241480)
م.الف.عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۳ ۲۰:۰۶
درود بر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات. امیدوارم با آینده نگری این شورا لیست قوی برای مجلس آماده بشه (241421)
ضب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۳ ۲۰:۲۷
ابن الوقت تر از کواکبیان من ندیدم (241431)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۳ ۲۰:۳۹
جان هرکس دوست دارید این آقا رو زیاد مطرح نکنید، آقای کواکبیان اگه لازم باشه بخاطر مطرح بودن همه اصلاح طلبی و اصلاح طلبا رو زیر سؤال می بره ... (241434)
ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۳ ۲۲:۳۲
آقای کواکبیان مگر خود شما زمان احمدی نژاد هی به این انتصابهای وزرای احمدی نژاد گیر نمی دادید انصاف هم چیز خوبیه (241450)
درد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۴/۲۳ ۲۳:۰۳
اگر روحانی و فرجی سر قضییه استیضاح کوتاه بیایند و اسامی 3000نفر را که تعدادی از آنها در حال حاضر هم نماینده هستند رو نکند ضربه بزرگی خواهد خورد.
وجایگاه خودش بخصوص در بین دانشجویان بسیار متزلزل خواهد شد. (241451)
یک دانشجوی دکتری روستایی و حاشیه نشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۴ ۰۰:۲۱
با سلام و احترام.............جناب آقای دکتر توفیقی بعنوان یک دانشجوی دکتری که با اتکا به زحمت خودم و عنایت خداوند کلیه مرا حل تحصیلیم را طی کرده ام از شما استدعا دارم مر عدالت اسلامی را در برخورد با 3000 بورسیه غیرقانونی به اجرا در بیاورید

من یک سوال بزرگ دارم از کلیه کسانی که با تخلف دانشجوی دکترا شده اند و الان مدعی اند
که زندگی شان را بر اساس بورسیه دکتری برنامه ریزی کرده ند سوالم این است: بنظر شما حکم عادلانه در مورد یک مجرم که زندگیش را بر اساس جرم برنامه ریزی کرده است چه باید باشد ؟ (241466)
حميدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۴ ۰۲:۲۱
اصلأ كلأ دولت نبايد بترسد،!! (241479)