به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۴ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۴۸۵۴۷

هنوز به مرحله خاموشی نرسیده‌ایم

گروه اقتصادي: مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با اشاره به این‌که هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که به خاطر کمبود نیرو شبکه را خاموش کنیم گفت: امیدواریم مردم مصرف برق را مدیریت کنند تا 20 روز آینده شرایط آب و هوایی بهتر شود.
هنوز به مرحله خاموشی نرسیده‌ایم
سیدمحمد هاشمی با تاکید بر این‌که در تمام دنیا برای گذر از زمان اوج مصرف یا مردم کمک می کنند یا به ناچار خاموشی نوبتی اعمل می‌شود، گفت: تاکنون مردم کمک کردند و هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم خاموشی دهیم. امیدواریم این کمک همچنان ادامه داشته باشد و مردم از اسراف بپرهیزند. وی با تاکید بر این‌که خواهان عدم استفاده نیستیم و تاکید ما بر استفاده به جا و بهینه است، گفت: در ساعات پیک که 11 تا 15 و 21 تا 23 است می‌توان از یکسری وسایل برقی مانند لباسشویی و ظرفشویی استفاده نکرد یا از باز و بسته کردن بسیار در یخچال پرهیز کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با تاکید بر این‌که 40 درصد برق مصرفی مختص وسایل سرمایشی است گفت: می توان یک درجه سرمای کولر را کاهش داد و یا در صورت وجود بیش از یک کولر سایر کولرها را خاموش کرد. هاشمی ادامه داد: استفاده از کولر آبی نیز در این امر یاری دهنده است و اگر مردم در 20 روز آینده به ما کمک کنند امیدواریم خاموشی نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید و مصرف در زمان پیک تا حدودی سر به سر است بنابراین امیدواریم مردم مصرف را مدیریت کنند چرا که یک مساله تولید و یک مساله بار زیاد شبکه است. هنگامی که بار شبکه زیاد می‌شود تجهیزات را معیوب می کند. مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بار زیاد باعث می‌شود که فلزات به نقطه ذوب برسند بنابراین یا تجهیزات از بین می‌روند و یا حالت اصلی خود را از دست داده و پس از مدتی کوتاه از رده خارج می‌شوند. هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیک شبکه به 3989 مگاوات رسیده است.
مرجع : ايسنا